netti propleemiä

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by morko112, Jul 1, 2010.

  1. morko112

    morko112 Member

    Joined:
    Jan 4, 2009
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Terve!
    Eli semmonen ongelma olis, että netti ns. katkeilee aivan pieneksi ajoiksi jatkuvasti, sen verran, että disconnectaa esim. peliservereistä, ei lataa sivustoja aivan kokonaisuudessaan (osa kuvista, bannereista, ikoneista yms. jää latautumatta), mese katkeaa hetkeksi yms. En tiedä mahtaako firefoxin tai uusimman flashplayerin vaikuttaneen vai mistä on kysymys, vai onko ongelma taas kerran sonerassa. Välillä vain valittaa kun menee sivuille että yhteys keskeytyi ja että sivu saattaa olla kovan rasituksen alaisena jne. tjsp. Molemmissa koneissani ilmenee sama vika. Ja olen huomannut, että netin selaaminen ja mesen käyttö samaanaikaan saa aikaan, että disconnectaa mesestä useammin.
    Missä mahtaa olla vika?
     
  2. morko112

    morko112 Member

    Joined:
    Jan 4, 2009
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    eli noiden lisäksi siis tulee näitä ilmoituksia välillä myös

    Yhteys keskeytyi


    Yhteys palvelimeen alustettiin kesken latauksen.



    * Sivusto voi olla väliaikaisesti saavuttamattomissa tai kovan rasituksen
    alaisena. Yritä hetken kuluttua uudestaan.

    * Jos mitkään sivustot eivät toimi, tarkista tietokoneen
    verkkoasetukset.

    * Jos tietokone tai verkko on suojattu palomuurilla tai välityspalvelin on
    käytössä, tarkista että Firefoxin verkkoyhteyttä ei estetä.
     
  3. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Joined:
    Jan 7, 2008
    Messages:
    3,489
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    68
    Meinasin itsekkin laittaa ketjua asiasta pystyyn kun ei ymmärrys itsellänikään riitä.

    Itsellänikin on Soneran 8/1 meganen liittymä. Tämä hitaus tuli aivan puun takaa mutta on kestänyt kohta melkein viikon.

    Sivujen latautuminen kestää 30s-1min, joskus jopa katkaisee yhteyden kokonaan tai kesken latauksen. Ensin ajattelin että kyseessä olisi joku matonen mutta mitään en ole saanut kaivetuksi erilaisia ohjelmia apuna käyttäen.

    Olen mm. korjannut jo levyn virheitä, eheyttänyt sitä, poistanut vasta asennettuja ohjelmia mikäli jokin niistä on koneen hitauteen syynä. Mutta ei, mikään ei ole auttanut.

    En löytänyt soneran sivuilta mitään ilmoitusta huoltotöistäkään. Ajattelin myös että jos sellainen olisi tämän takana.

    Muuten koneeni suorituskyky on ennallaan eikä hitautta koneen käytössä ilmene.

    Myös minulla ilmenee tuota mesen ulos kirjautumista silloin tällöin.

    Onko mahdollista että jokin ohjelma joka on päivittänyt itsensä, sekoittaa pakkaa nyt jostain syystä. Esim adobe flashi tai vastaava?
     
    Last edited: Jul 2, 2010
  4. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    mulla oli welhon kanssa pitkään samaa ongelmaa mutta loppujen lopuksi oli kiinni talon piuhoista, welhon kaveri kävi alhaalla sähkökaapissa ja voilaa ongelmat loppuku seinään joten kantsii ottaa yhteys operaattoriin.
     
  5. wasdasi

    wasdasi Regular member

    Joined:
    Apr 2, 2010
    Messages:
    2,355
    Likes Received:
    5
    Trophy Points:
    48
    Mulla tuo soneran 8/1 netti toimii suht. nopeasti, mutta pätkii aika useasti.

    Kerran kahdessa kuukaudessa netti pätkii viikon todella useasti (2min of, 30s on), jolloin netin käytöstä ei tule yhtään mitään. Modeemissä vilkkuu SYS valo ja netti ei toimi missään koneessa.

    Mistähän tuo netin toimimattomuus saatta johtua? Modeemista (Telewll EA500)? Vai onko Soneran netti oikeasti niin huono. Ja lasku ei ole maksamatta :)
     
    Last edited: Jul 2, 2010
  6. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Joined:
    Jan 7, 2008
    Messages:
    3,489
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    68
    Tämä on itselläni ensimmäinen kerta joten en voi sanoa että Sonera mitenkään huono olisi. Itse asun 2007 vuonna rakennetussa talossa joten täällä linjat eivät ole vanhuuttaan huonoja.

    Tosiaan netti toimi vajaa viikko sitten kuin salama mutta seuraavasta päivästä eteenpäin netti on ollut niin jumissa ettei sillä meinaa päästä minnekkään.

    Jos vika on täällä päässä niin osaisiko joku hieman selventää mistä lähteä vikaa etsimään?

    Laskukaan ei ole maksamatta täälläkään. Ne on maksettu aina melkein kuukausi etukäteen. :)
     
  7. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Niinkuin sanoin niin mulla oli welhon kanssa sama juttu netti takkuili, ni homma oli vaan siitä kiinni että welhon/soneran/saunalahden ja mitä muita niitä on, niin jakorasia mikä on talon alakerrassa jossain niin siellä voi olla joku virhe tai sitten se on operaattorin päässä. Koittakaa eka ottaa netti boksista virta kokonaan pois vähäks aikaa sitten kytkette sen kiinni ja resetoitte koko boksin.
     
  8. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Joined:
    Jan 7, 2008
    Messages:
    3,489
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    68
    Ei tuolla resetoinnilla tullut hulluutta hurskaammaksi. Se on tullut kokeiltua useampaan kertaan.

    Jos tämä ei ala aukeamaan maanantaihin mennessä niin sitten kyllä varmaan täytyy soittaa tai käydä jossakin pisteessä nostamassa ukkoa pöydälle. Ei rammasta netistä viitsisi 51e maksaa. :)

    Ihmeen vähällä oon kyllä selvinny kun viiteen vuoteen tämä on ensimmäinen ongelma netin suhteen.
     
  9. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    oon kyllä itekkin päässy ihmeen helpolla noitten nettivikojen kanssa, offtopiccina pien kymysys Lerpulta jääkö noihin sun kampoihin paljonkin väliä tuon noctuan kanssa ku ajattelin vaihtaa muistit 1600mhz samoihin kampoihin ku sulla, ei viittis ostaa jos niitä rivoja joutuu katkomaan niistä ku oon kuullu että sitäkin on jengi tehnyt.
     
  10. Lerppu86

    Lerppu86 Active member

    Joined:
    Jan 7, 2008
    Messages:
    3,489
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    68
    Kammat on ihan perus tavaraa.
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AX3U1333GB2G8-2G?t=false

    Ja noilla kammoilla coolerin ja muistien väliin jää about 2cm.

    Muistaakseni Noctuan sivuilla on lista yhteensopivista muisteista. Hyvät muistit. En tarvitse 1600 versioita kun näilläkin menee helposti 4GHz rikki.

    Mutta pitää vielä kerran kokeilla tuota boksin resetointia. Tosiaan eilen eheytin kovot, ajoin sen virheiden tarkistuksen/korjauksen läpi. Siihenkin tuhrautuin melkein 5h.

    CCleanerilla ajoin puhdistuksen ja korjasin rekisterin virheet. Viirus tarkistukset ajoin aluksi AVG:llä sitten vaihdoin tähän Microsoftin security essentialsiin. Myös Ad-Awaren ajoin läpi ja kaikilla ohjelmilla on poistot ajettu mikäli jotain sattui löytymään.

    Oma ymmärrys ei netti ongelmissa riitä kun vikojakaan ei ole tullut aikaisemmin vastaan :D

    Käyttistä en viitisi uudelleen asentaa, kun hankinnassa on SSD asema niin tekisi sen puhtaan asennuksen vasta silloin.

    ainiin. jos tästä jotain hyötyä on niin purkki on Zyxel P-600 series (P-660H-D1)
     
    Last edited: Jul 3, 2010

Share This Page