Netti toimi eilen, tänään EI toimi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by spikegirl, May 3, 2007.

  1. spikegirl

    spikegirl Member

    Joined:
    Nov 8, 2004
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli ongelma ilmestyi kuin salama kirkkaalta taivaalta. Eilen netti toimi normaalisti, kunnes lasten pelailun jälkeen ei suostunut toimimaan. Läppäri toimii normaalisti wlanin kautta. Nettiin yrittäessä selain sanoo, ettei osoitetta löydy.
    Yhteytenä on kaapelimodeemi ja läppäri toimii siis langattoman tukiaseman kautta normaalisti.
    Seuraavia korjausliikkeitä olen yrittänyt.

    *Palomuurin (xp:n oma) olen käyttänyt poissa päältä(asetuksia ei ole muutettu)-> ei apua

    *Laitteistohallinnan mukaan verkkokortti on kunnossa, koneen takana valopalaa

    *Verkkokorttia kun yrittää ottaa pois käytöstä ei onnistu, vaan jää kellottamaan

    *Kun yrittää lähiverkkoyhteyden korjausta-> ei onnistu. Syy ip-osoitteen uusiminen ei onnistu

    *kaapelimodeemi olen buutannut pariin kertaan-> ei apua

    Että näin. Kiitokset jo etukäteen, mikäli homma saadaan toimiman.

    nimimerkki sormisuussa
     
  2. henkettu

    henkettu Guest

    Ootko varma, että kaikki johdot on oikein?
     
  3. creativeb

    creativeb Regular member

    Joined:
    May 5, 2007
    Messages:
    101
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kokeile asentaa ajurit uudestaan verkkokortille jos mahdollista. Pingaa tietokoneen ja modeemin väli toimiiko normaalisti. Jos näyttää siltä, että yhteys pelaa normaalisti siis modeemin valot palaa normaalisti jne jne. pingaa nettiyhteys koneelta palveluntarjoajan sivuille.Jos ei vieläkään pelaa voisiko modeemin olla rikki vaikka se näyttää olevan ok. Tosta kun lähdet liikkeelle. Viime kädessä soitto palveluntarjoajalle kotka voi tarkastaa sun yhteyden sieltä päästä näyttäiskö sieltä olevan ok.
     

Share This Page