Netti toimimaan kahdesta pistokkeesta

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Kaasufart, Jul 10, 2011.

  1. Kaasufart

    Kaasufart Regular member

    Joined:
    Apr 24, 2007
    Messages:
    173
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Homman nimihän ois semmonen että tartteisin saada jaettua netti yhteyden kahdesta pistokkeesta.. Eli toisessa huoneessa on yksi pistoke, johon perään tulisi modeemi ja lanhaton reititin. Toisessa huoneessa olisi taas pistoke jonka perässä olisi modeemi ja soneran kotiboxi. Nyt en kyllä osaa muistaa että mitä piti tehä ja missä mutta muistaakseni oli joku IP-hommeli kyseessä että nuo molemmat sai toimimaan yhtä aikaa.. Nyt nimittäin toinen sammahtaa kun toisen kytkee kiinni....=(

    Eli mitäkäs minun pitäisi tehdä, vai onko mitään enää tehtävissä..? =/
     
  2. Bodomed

    Bodomed Regular member

    Joined:
    Nov 18, 2006
    Messages:
    362
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minun käsittääkseeni samaan talouteen ei saa kahta liittymää. Joten sinulla kun on jo tuo langaton reititin. Niin miks et jakaisi langattomasti nettiä, siitä reitittimestä toiselle koneelle? Tuolla hommalla säästyisit isommalta vaivalta ja helpoin toteuttaa. Samoin melkein aina tuohon langattomaan reitittimeen saa myös johdon kiinni. Joten jos haluat varmemman netin niin pistät vaan johdon langattomaan reitittimeen ja sen johdon toisen pään tietokoneeseen. Nyt sinulla toimii netti.
     
  3. Kaasufart

    Kaasufart Regular member

    Joined:
    Apr 24, 2007
    Messages:
    173
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Niinkö, no voihan tanattu..=(

    Mulla on siis semmoset rikittelyt käynnissä, että olkkarissa on tuo kotiboxi luonnollisesti. Yhdessä huoneessa on pöytäkone langattomana samoiten läppäri. Mutta sitten kolmanteen huoneeseen pitäisi saada netin päähän DLNA TV, Blu-ray-soitin ja XBOX. Olohuone ja tämä kolmas huone on ainoat jonne tulee netti/puhelinpiuha..

    Kotiboxia ei taida saada toimimaan langattomasti, mutta saikohan noita muita sitten, pitää tutkia..
     
    Last edited: Jul 11, 2011
  4. xbkrypt0n

    xbkrypt0n Active member

    Joined:
    Jun 16, 2010
    Messages:
    3,154
    Likes Received:
    120
    Trophy Points:
    73
    Pitkä verkkopiuha lattianrajassa listan päällä modeemilta toiseen huoneeseen jonne kytkin ja siitä lähtee sitten piuhaviidakko noille soittimille ja xboxille. Langattomilla reitittimillä toki onnistuu ilman piuhojakin, mutta ainakin itse pidän langatonta yhteyttä niin epävarmana toimivuudeltaan ja nopeudeltaan, että vetäisin ennemin vaikka lattian poikki suoraan "linnuntietä" verkkopiuhan :)

    Toki jos katon kautta on mahdollista vetää piuhat, niin sitten sieltä kannattaa vetää. Sähköpistokkeeseen tulevasta palikasta ei ole kokemusta, mutta mitä olen lueskellut niin ei ole kovin hyvä.


    E: Kahdesta liittymästä, niin ainakin jos nettitikun hankkii (3G), niin saa kaksi liittymää tai vaikka useammankin. Nettipelaamiseen sitä ei kannata käyttää.
     
    Last edited: Jul 12, 2011

Share This Page