netti yhdistyy, mutta ei avaa sivuja

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by milhauss, Jun 30, 2008.

  1. milhauss

    milhauss Member

    Joined:
    Jun 30, 2008
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mikä vialla? Olen koittanut kaikki ipconfigit ja uudelleen asentaa laitetta (manuaalisesti, kun ei suostu tekemään sitä automaattisesti), mutta netti ei siltikään suostu toimimaan. Viikon ollut jo toimimatta, vaikka mitä asetuksia yritän vaihtaa yms ja päivittää ohjelmia.

    Muutin alivuokralaiseksi asuntoon, jossa on lähiverkkoyhteys ja kaikki laitteet on valmiina. Oman läppärin toin mukanani. Thomson-merkkiä on tuo modeemi tai mikä nyt onkaan, VIA Compatable Fast Ethernet Adapter sanoo nettiyhteys.

    En edes tiedä mihin ottaa yhteyttä tässä asiassa. Palveluntarjoajaan vai laitteen valmistajaan? Oon miettinyt, että onko nuo laitteet yhteensopivia Windowsin kanssa, mutta eikös niiden pidä olla jos se kerran yhdistää?

    Kaverin poikaystävä sanoi puhelimenvälityksellä, että DNS-jutuissa voi olla jotain vikaa tai jossain toisessa hämärässä kirjainyhdistelmässä.

    Osaisiko joku auttaa millään tavoin? :) Edes neuvoa oikeaan suuntaan, kertoa mihin ottaa yhteyttä? :D Alan olla epätoivoinen mutta haluan viimeiseen asti olla ottamatta yhteyttä paljon rahaa maksaviin tahoihin koska luultavasti, toivottavasti, vika on helposti korjattavissa. En vain tajua vikaa itse.
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Kokeile ping 209.62.87.157 (afterdawn.com) tai ping 194.100.161.5 (mbnet.fi)

    selaimella (http://194.100.161.5) kokeilin molempia mutta vain tuo mbnetin sivu aukesi.

    Jos vastaa pingiin niin kyseessä lienee DNS eli nimipalvelin ongelma.

    Myös ipconfig/all antaa hyödyllistä informaatiota. Nimipalvelin tieto varsinkin.
     

Share This Page