netti yhteys hidastui

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by uolevise, Nov 6, 2005.

  1. uolevise

    uolevise Member

    Joined:
    Sep 26, 2002
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    jahas tervehdys. minulla on semmonen ongelma että mulla on saunalahden 8/1 megan yhteys. ja adsl modeemi on a-linkin road runner 32 usb modeemi.ja xp pro käyttöjärjestelmä sihen service packit. mutta katos kummaa nettiyhteys on vaan 6 eri mittauksella 30 .98 k/s kun sen pitäis olla vähtintään 300 -500 k/s ainakin aikasemmin oli saunakahti sanoo että niieden mittarit näyttää ihan ok onhan se mullakin aika nopea semmonen 200-300 k/s mutta se kestää vaan 4-5 sekunttia ja nopus putoaa joskus ihan 20 /sekunnissa ja katsoin modemin noputta siihen tulee ihan täydet nopeudet mutta modemilta ei sitten koneelle tulekaan kuin hetkisen noin 200 k/s sitten nopus hyytyy en ymmärrä mikä tässä mättää olisiko ketään gurua joka vois viisata. kiitos
     
  2. uolevise

    uolevise Member

    Joined:
    Sep 26, 2002
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    nnin edelliseen että mulla on f sekure virus utka ja palomuurin jos se nyt jotain vaikuttaa.
     
  3. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Pikaisella googlauksella löyty samoja ongelmia ks. modeemin omistajilta, että veikkaisin myös samaa, tuo usb-motukka on vain yksinkertaisesti huono.

    Hommaa kunnon modeemi RJ45-liitännällä. (esim. Zyxel)
     
  4. uolevise

    uolevise Member

    Joined:
    Sep 26, 2002
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    niin mulla on ollut akasemmin tellewell ea201 adsl modeemi ja silla oli samat ongelmat että nopus hidastui alle puoleen tää road runner toimii vähän paremmin että olisiko se zykel yhtään sen parempi joku tässä mättää kun modemin tulee ihan täyde sinkut mutta ei siirrä signaaleja koneelle.
     
  5. pkaksp

    pkaksp Moderator Staff Member

    Joined:
    Jan 10, 2005
    Messages:
    12,231
    Likes Received:
    53
    Trophy Points:
    128
    Se Telewell oli ilmeisesti kytketty verkkokorttiin sillä RJ45:llä? Vaikea sanoa mikä siinä vois mättää, mutta ei noista modeemeista kyllä kumpikaan kovin laadukkaita ole.

    Hyvä vaihtoehto olisi tietysti ottaa ISP:ltä modeemi vuokralle vaikka kuukaudeksi ja kokeilla josko se lähtisi toimimaan.

    Tuossa nyt kuitenkin linkki vielä Zyxelin hyvään motukkaan: http://www.zyxel.fi/?kuvaus=1&deptID=11199&productID=34
     
  6. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Joined:
    May 23, 2005
    Messages:
    600
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu mullakin USB-motu hidasti ja katkoi yhteyttä jatkuvasti (Elisa 8/1), A-Link RoadRunner 44:n osto auttoi kummasti. :) Sen jälkeen ei ole yhtään kertaa pätkinyt yhteys, ja ihan täyttä vauhtia (700 - 800kt/s) useimmilta saiteilta tulee.
     
  7. Faeryan

    Faeryan Regular member

    Joined:
    Oct 3, 2005
    Messages:
    282
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Telewellin ea-201 taas on muuten vain ihan turha laite. Itse sain omastani tekniikkahöyryt ulos viikon käytön jälkeen (24/7) ja kaksi kuukautta käytössä oltuaan sanoi toimintansa irti ja päätti toimia 5 minuuttia kerrallaan.
     

Share This Page