Netti-yhteys katkeilee

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by JackFlori, Feb 27, 2005.

  1. JackFlori

    JackFlori Member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    mulla on ollu jo puolisen vuotta saunalahden kotikiinteä yhteys ja toiminut melkein puoli vuotta loistavasti, mutta pari päivää sitten on yhteys alkanut mystisesti katkeilemaan.

    Yhteys on Dial-uppi ja se katkeilee useita kertoja päivässä, käyttis on XPpro sp2. olisiko mitään ideoita mikä mahtaisi olla vialla?
     
  2. Jouko?

    Jouko? Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 14, 2004
    Messages:
    3,858
    Likes Received:
    32
    Trophy Points:
    78
    Ootko soitellu ja kysyny että olisko niiden päässä jotain vikaa? tai jos niillä on vaikka korjauksia menossa..
     
  3. JackFlori

    JackFlori Member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Juu oon soittanu(jonotin 50min!!!!!)

    voisikohan se johtua siitä kun vaihdoin palomuurin ZoneAlarmiin, että jos siel ois joku asetus vituillaan...
     
  4. Jouko?

    Jouko? Moderator Staff Member

    Joined:
    Jul 14, 2004
    Messages:
    3,858
    Likes Received:
    32
    Trophy Points:
    78
    No tämäkin voi olla hyvin todennäköistä.. Eli kannattaa vaikka asentaa Zonealarm uudestaan tai "nollata" program control lista ja antaa uudestaan ohjelmille lupa mennä nettiin..
     
  5. mika

    mika Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 26, 2003
    Messages:
    5,157
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Voi johtua ZoneAlarmista..siinä kun on sellainen "internetlukko"-toiminto. Kun nyt vielä muistas.
    Eli se yläreunassa oleva lukon kuva menee päälle, niin se katkaisee netin..muistan kokemuksesta. Jostain asetuksista löytyi säätö, että sen sai pois päältä. Se on varmaan sulla asetuksessa, että aktivoituu kun esim. näytönsäästäjä menee päälle, tai aktivoituu 10 min. käyttämättömyyden jälkeen..jotain tollasia vaihtoehtoja siellä oli. Eli toi ZoneAlarm on kyllä ihan hyvä muuri ja saa toimimaan, mutta nuo asetukset kannattaa tosiaan käydä tarkasti läpi.
    ..oon kyl itte luopunu tuosta palomuurista.

    Edit: typoja korjailtu väliltä 1..n :)
     
    Last edited: Feb 28, 2005
  6. JackFlori

    JackFlori Member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Asetuksissa oli Automatic Lock, mutta olin jo laittanu sen pois päältä...
     
  7. pastor

    pastor Guest

    Ei ole palomuurista kiinni. Itsellä ja parilla kaverilla alkoi kans toi pätkiminen pari päivää sitten. Korjaantuu aina kun painaa resettiä ADSL-boxin napista. Tämän jälkeen toimii taas 5 min - 10 tuntia. Oliskohan joitain päivityksiä tai korjauksia meneillään? Sehän toi yhteys katkeaa jos Saunalahden päässä vaihtuu sun IP-osoite ns.kesken surffailun. Tällöin joudut hakemaan uuden osoitteen käyttämällä virtaa pois tai resetoimalla laitteen. Ihan turhaa lähtä muuttelemaan mitään palomuurin asetuksia tai itse palomuuria. Ongelma kyllä korjaantuu päivän parin sisään.
     
  8. poisoned

    poisoned Regular member

    Joined:
    Apr 25, 2003
    Messages:
    774
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    itelläkin oli Elisan kanssa tota katkeemis ongelmaa jonku aikaa sitte.. vitutti kun piti vähäväliä buutata modeemi =/
     
  9. Uukoo

    Uukoo Regular member

    Joined:
    Dec 17, 2004
    Messages:
    343
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mulla pätki sauniksen yhteys aina Zonealarmin asennuksen jälkeen siitä syystä, että käytin yhtäaikaa (vahingossa) XP:n omaa palomuuria. XP:n oman palomuurin disablointi lopetti pätkimisen.
     
  10. JackFlori

    JackFlori Member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ongelma ratkennut, network adapteriin tuli eilen päivitys joka korjasi asian.
     
  11. JackFlori

    JackFlori Member

    Joined:
    Feb 11, 2005
    Messages:
    83
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    olin väärässä, ongelma pysyi poissa melkein viikon päivät, mutta palasi entistä ärsyttävämpänä...
     

Share This Page