Netti yläkertaankin

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kbc_, Nov 8, 2011.

  1. kbc_

    kbc_ Regular member

    Joined:
    Nov 11, 2010
    Messages:
    123
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moi,

    meillä on alhaalla langaton modeemi, jota olen joutunut kuljettamaan yläkertaan aina, kun itse tarvin nettiä. Muuten se voisi täälä pysyäkin, mutta sitten ei enää langaton yhteys ole alas hyvä, ja jos käytän konetta samaan aikaan, kuin joku alhaalla, niin alhaalta kuuluu ärräpäitä.

    Nyt siis ois tarkotus jos mahdollista, järkätä tänne ylös myös netti. Sen verran olen tietoinen, ettei kaksi modeemia voi olla samassa taloudessa käytössä. Ei edes niin että toisen sammuttaa silloin kun toinen päällä?

    Täältä ylhäältä siis löytyy puhelinpistoke, mutta muuta ei. Vanha talo, niin ei oikein onnistu nettipiuhan vetokaan alhaalta ylös siististi. Onko mitään tapaa saada netti toimimaan täälä?

    E: Löysin tälläisen laitteen, joka vaikuttaa jännältä, mutta kalliilta. Tuon voisi siis asettaa johonkin, mihin täältä ylhäältä lähtevä wlan vielä kantaa hyvin, ja se jatkaisi sitä sitten eteenpäin? Onko mitään samantyyppisiä laitteita halvemmalla?

    T. kbc_
     
    Last edited: Nov 8, 2011
  2. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Lähtötiedot on pikkasen vajaavaiset, mutta paria vaihtoehtoa voisi miettiä.

    -Parempi Wlan tukiasema tai parempi antenni nykyiseen tukariin.
    Tukiasemien lähetystehoissa on eroja. Monissa tukiasemissa on irroitettavat antennit jolloin paremmalla antennilla saa paremman kuuluvuuden alakertaan.

    -Ethernet over Power adapterilla kuljettaa netin sähköpistokkeesta alhaalta ylös.
    Modeemi alas, EoP adapteri pistorasiaan alhaalla ja ylhäällä. Verkkopiuhat kiinni EoP adaptereihin ja netti toimii.
     
  3. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Mun mielestä olis tärkeää nyt ensinnä tietää sun nettiyhteyden nopeus, ja sen jälkeen teet vaikka viisi eri nopeustestiä ja lasket paljonko se keskinopeus on.( näin saadaan oikea nopeus.)
     
  4. kbc_

    kbc_ Regular member

    Joined:
    Nov 11, 2010
    Messages:
    123
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jep tällasia ehdotuksia toisellakin foorumilla sain. Saatan koittaa ostaa vaan parempaa tukiasemaa.

    Onko yhteyden nopeudella ja signaalin vahvuudella jotain yhteyttä?
     
  5. S5570

    S5570 Member

    Joined:
    Jul 15, 2011
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    verkkokaupasta löytyy kyllä langattomia toistimia jotka voisi helpottaa ongelmaa.


     
  6. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    On. Wlan yhteys yritetään aina muodostaa maksiminopeudella, sitä mukaa kun signaali heikkenee hidastetaan yhteysnopeutta kunnes lopulta wlan linkki katkeaa.
     

Share This Page