Nettiluotto (Nordea)

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by MaQuu, Sep 7, 2010.

1. MaQuu

MaQuu Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs. Kasasin tietokone.fi sivuilla 800e tietokonepaketin ja valitsin tämän "Nettiluotto" maksutavan, minkä pitäisi olla nopea ja vaivaton tapa maksaa, mutta ei ollutkaan.. Joka kerta kun olen tietokone.fi sivuilla täyttänyt kaikki tiedot ja kk erä määrät ja ym. minut siirretään omaan pankkiin, joka on Osuuspankki minun kohdallani. Hyväksyn Osuuspankin sivulla luonollisesti tämän tilauksen, mutta joka kerta tulee viesti, että palvelu keskeytyi ja "Valitsemanne maksutapa ei valitettavasti ole mahdollinen." Olen täyttänyt monta kertaa huolellisesti ja varovasti kaikki tiedot ja myös mieheni nettitunnuksilla, mutta ei mene läpi. Mikäköhän siinä oikeen mättää? Luottotiedot ovat kunnossa ja asun omakotitalossa ja minulla on vakituinen työpaikka. Ei pitäisi siitä olla kiinni.

"Osamaksu

Nettiluotto on maksutapa, jolla voit maksaa ostoksesi osissa. Luottopäätös haetaan asiakaskohtaisesti ja asiakkaalla täytyy olla maksukykyä hoitaa osamaksuaan.
    Nettiluottoa varten tarvitset verkkopankkitunnukset.

Palvelu on käytössä klo 05-22 välisenä aikana.

Nettiluoton kustannukset asiakkaalle 200-5000 euron ostoksessa ovat tämän hetkinen Nordea Prime + marginaali 9,90 %. Nordea Prime tällä hetkellä 2,30%. (06/2009)
    Todellinen vuosikorko noin 13 %.
    Tilinhoitomaksu on 4,50 euroa /kk"

Last edited: Sep 7, 2010
  2. MaQuu

MaQuu Member

Trophy Points:
    11
    Siis onko tämä joku vitsi? Ja jos on, niin en kaipaa topiciin trolleja.

3. Pihlis12

Pihlis12 Active member

Trophy Points:
    66
    Mitä todennäköisemmin tuo toiminto ei toimi oikein tuolla sivustolla. Kannattaa lähettää postia tuonne kauppaan ja kysellä asiasta.

Last edited: Sep 8, 2010
  4. MaQuu

MaQuu Member

Trophy Points:
    11
    Siis hakemuksen jälkeenhän tietokonekauppa.fi siirtää sinne Nordean Nettiluotto sivulle, jonka jälkeen määrität summan ja sen jälkeen kirjaudut omaan pankkiin nettitunnuksilla ja vahvistat sen. Täytyypi varmaa lähettää viesti sinne.

PS. Olen koittanut tilata myös Jimm PC Storesta, mutta tapahtui sama juttu.

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Trophy Points:
    118
    Pankkisi varmaan mielellään myös selvittää ongelmaa, jos sinne kerrot asiasta.

Sitä vaan hieman ihmettelen, miksi kukaan jolla "luottotiedot ovat kunnossa ja on vakituinen työpaikka" haluaa maksaa noin kalliilla tavalla 800 euron ostoksen? Eli lahjoittaa melkein 150 euroa pankille sen sijaan, että säästäisi rahat kasaan ennen tavaran ostamista. Kyse kun ei tunnu olevan mistään elintärkeästä. Enkä tällä tahdo mitenkään mollata, ymmärtää vain ja ehkä vähän herätelläkin. Mutta voihan tuon maksutavan valintaan toki olla hyvä syykin.

Last edited: Sep 8, 2010
  6. kerbo

kerbo Regular member

Trophy Points:
    48
    Maksa ostoksesi luottokortilla, onnistuuhan silläkin osamaksu. Taitavat korotkin olla pienemmät kuin tuollaisessa nettiluotossa.

Parhaimpana vaihtoehtona kuitenkin tuo wipen ehdottama säästäminen, ei luulisi 800€:n säästämiseen kovin kauaa menevän...

Share This Page