Nettipeli System Linkillä toimimaan - Miten helvetissä?

Discussion in 'Alkuperäinen Xbox' started by YrjöPuska, Dec 13, 2004.

1. YrjöPuska

YrjöPuska Member

Trophy Points:
    16
    Eli ongelmana on, että en mitään ohjeita lukemalla ole saanut kovin hääviä kokonaiskuvaa, miten tuo homma tulisi hoitaa. Oletetaan tässä tapauksessa, että tulisin käyttämään joko XBConnectia tai Xlink Kai -ohjelmaa...

Eli osaan konffata dashboardin ja tietokoneen tiedot siten, että saan FTP -yhteyden XBoxiin ja voin siirtää tiedostoja XBoxiin. Tämän osaan tehdä siten, että ristiinkytketty RJ45 -kaapeli menee suoraan XBoxin verkkokortilta pc:lle... EI siis reitittimen kautta. En tiedä, miten asetusten tulisi olla, jotta tuo yhteys toimisi myös reitittimen "lävitse".

Minulla on siis D-Linkin DI-604 -mallinen reititin pois/päälle kytkettävällä palomuuriominaisuudella. Tällä hetkellä palomuuri on pois päältä, eli sen ei käsittääkseni pitäisi häiritä yhteydenottoa PC:ltä XBoxiin päin. Olenko ymmärtänyt oikein, että minun pitäisi nähdä XBoxin kovon sisältö kirjoittamalla Internetselaimessa osoiteriville XBoxille määritelty osoite 192.168.0.2 ? Kuitenkin tuon kirjoittaminen osoiteriville ei päästä minua puusta pitkälle (explorer ilmoittaa "sivua ei voi näyttää" , mozilla puolestaan "Yhteys estettiin otettaessa yhteyttä 192.168.0.2:n"

Miten onnistuisin saamaan tuon FTP -yhteyden nimenomaan reitittimen ollessa välissä? Ja kyllä, reitittimen asetuksista on nimenomaan laitettu, että se sallii yhteydenoton tuohon XBoxin IP -osoitteeseen (joskaan tällä ei pitäisi olla merkitystä, kun on tuo palomuuri pois kytkettynä). Tuota system linkkiähän ei saa toimimaan tietenkään pelkällä pc:n ja XBoxin välisellä yhteydellä, vaan mukana pitäisi olla myös tiedonsiirtoa (eli tässä tapauksessa reititin).

Voisiko olla mahdollista, että minulla on tuolla Dashboardin nettiasetuksissa sittenkin jotain vikaa, ku n antaa tuollaisen virheilmoituksen..? Miten asetukset olisi järkevintä laittaa, "kiinteä ip" vai DHCP?

Mitä ohjelmia mulla pitäisi olla asennettuna XBoxiin noita tunnel -ohjelmia varten... Eli Xlink Kaita varten kai pitäisi olla XBox Media Center asennettuna, entäpä XBConnectia?

Pääsen XBox Liveen pelailemaan, kun asetukseni Liveen yhteyttä ottaessa ovat "Hae IP automaattisesti" ja "Hae DNS automaattisesti". Reititin muuttaa IP:n ymmärtääkseni joka käynnistyksellä, eli pitäisikö toisella Dashboardilla (minulla Avalaunch) olla tuo sama asetus (Hae IP ja DNS automaattisesti), jotta pääsisi nettiin myös toisella Dashboardilla? Pitääkö XBConnect ja XLink Kai olla asennettuna myös pc:llä ja miksi? Pitäisikö molemmat ohjelmat asentaa myös XBoxiin, jotta hommat pelaisi?

Toivottavasti joku osaa antaa edes jonkunlaisia vastauksia...

Last edited: Dec 13, 2004
  2. 4P3

4P3 Member

Trophy Points:
    11
    DHCP päälle koneeseen ja boxiin, konffaa xlinkki ja käynnistä se. Xlink ei ole välttämätön xboxissa.

Näin minulla ainakin pelaa.

3. PotilasX

PotilasX Guest

Nyt vedetään hatusta, mutta onkohan tuolla ristiinkytketyllä RJ45:llä merkitystä.. yleensähän reitittimeen isketään kiinni suora RJ45 parikaapeli..

Share This Page