Hei, rakentelin kaverin pelitiimille nettisivustoja. (Ei vielä valmiit) Sivusto näyttää kyllä hyvältä mutta sivuston navigaationapit latautuu hitaasti ekalla kerralla kun hiiren siirtää niiden päälle. timedout.comuf.com Osaisiko joku täällä neuvoa kuinka tuon viiveen saa pois ?
Hm. Nettisivusssa lienee jotakin häikkää kun webhosti on pysäyttänyt sen tutkiakseen sitä. Nämä USAlaiset hostit ovat vähän hankalia jos jotakin vikaa on jossakin. Pitää lähettää "lipukkeita" ja odotella niihin vastauksia. Jos maksuton tili, on palvelu ja sivujen toimintakin hitaampaa. Millaisia sivuja niiden pitäisi olla, millaiselle alustalle?
Muillakin nähtävästi tuota ongelmaa, ei pitäisi kestää kuin 2-4h mutta onhan tuota jo 6h mennyt kun ei sivusto ole ollut toiminnassa... Mulla on noi sivut iha perus itse kirjoiteltu HTML/CSS sivusto, jos sitä nyt tarkoitit. Oisko sulla Neptun ehottaa jotai hyvää ilmaista hostia? Olen myös miettinyt tuota palvelintilan ostamista vuodeksi tai pariksi niin saisi sivustoja pystyyn, käsittääkseni jos rekisteröi yhden domainin niin se alle voi tehdä muutamia subdomaineja vielä ? Olisiko sulla tähän jotain ehdottaa? Minne toi sun neptunet on hostittu ?
Olen ajan mittaan kaikista nettipuuhista maksanut ns. oppirahat. Siksi autan mielelläni - jos osaan - muita, että pääsisivät helpommalla kuin kaiken koluamalla. Olen joskus mm. käyttänyt tuota 000webhostiakin erilaisiin WordPress kokeiluihin Paras kokeilemistani ilmaisista webhosteista on feehostia.com: http://www.freehostia.com/index2.html Siinä olen aloittanut omat WordPress-sivuni. Kaikin puolin hyvä ilmainen hosti, mutta vikoja ilmaantuessa tuo "lipukesysteemi" on tietysti hankalampi kuin kotimaisten hostien sähköposti- tai jopa puhelinpalvelu. Sanoisinkin, että jos on liikkellä muussa mielessä kuin ihan pelkästään kokeilun vuoksi, niin kotimainen hosti on paras. Vaikka se hiukan maksaa, niin saa kyllä katetta sijoitukselle. Voi valita hostin, jonka kanssa voi tehdä ns. yhteistyötä, eli saa myös ohjeita ja vinkkejä eikä vain pelkkää palvelintilaa. Myös itse opetellessa sivuja tekemään ja palvelinten käyttöä on tämä kanava minusta paras, nopeamman yhteydenpidon ansioistakin. Toisaalta hosteilla on myös automattisia asennusohjelmia, joilla saa asiaan perehtymätönkin muutamassa minuutissa aikaan toimivat HTML, WordPress, Joomla tai jonkin muun alustan sivut. neptunet.net eli neptunet blogi, joka on sivustojeni pääsivu, käyttää hyvällä menestyksellä kotimaista Suncomet.com webhotellia. Palvelussa löytyy ja sen käyttämät palvelimet sijaitsevat Alankomaissa huippumodernissa tietokonekeskuksessa. Homma on sen verran isommassa hanskassa, että on eri luokkaa kuin pienten kotimaisten webhotellien. http://suncomet.com/index.php Yhteen omaan tiliin webhotellissa saa vaikka kuinka monta domainia tai alidomainia, tietysti ylimääräisten varsinaisten domainien hinta ei sisälly hostin tiliin. Jos kysyttävää, niin vastaan mielelläni. Jos haluat peräti keskustella kun tämä ei ole aivan tyypillisiä ADn aihepiirejäkään, niin sivuillani on Keskustelu.
Tuo freehostia ei vissiin ole enää ilmainen, rekisteröitymisvalikosta puuttuu use subdomain kohta. Nuo sivustoni näköjään pyörivät taas joten voit vaikka vilkaista nyt niitä. Olen kokeillut pienentää painikkeiden kuvien kokoa mutta en pääse alle 5kt ilman että laatu kärsii, olisiko tuohon jotain ratkaisua ? Minun täytynee pohtia tuota palvelintilan hankkimista koska eihän tuo loppujenlopuksi ole kovin kalliskaan ja mieli tekisi kokeilla ihan omaa domainia. Sen allehan voisin tehdä kaverille subdomainina nuo sivustot.
On se ilmainen, jos on muuten saatu domaini, esim. co.cc, jonka saa niin ikään ilmaiseksi. Mutta nämä eivät minusta ole kovin suositeltavia keinoja. Jatketaanko yksityiskohdista muualla.