Nettiyhteyden kanssa ongelmia

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by inbone, Oct 31, 2007.

  1. inbone

    inbone Member

    Joined:
    Oct 31, 2007
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Netti vähä reistailee tolla kakkos koneella.

    Eli aluksi ei viikkoon toiminut netti ollenkaan ja lähiverkkoa ahdisti Vajaayhteys tai mikä onkaan, mutta nyt se lähti toimimaan kun otin Windowsin oman palomuurin pois päältä en tiedä onko hyvä vai huono idea, mutta ajattelin etten tarvitse sitä kun koneessa on F-Secure palomuureineen ja virusturvineen.

    Nyt netti toimii varsin hitaast. Regionlinen sivusto avautuu noin 2-5 minuutin odottelun jälkeen ja F-Securen päivittäminen vie ikuisuuden.

    Nettiyhteyden tarjoaa Kopu (Kokkolan Puhelin) ja boxi on lajia TW-EA501 ADSL-modeemi ja kytkin.

    Omalla koneellani ja läppärillä ei ole mitään ongelmia lähiverkon tai netin kanssa.

    Jotain neuvoja?

    Sitten asiasta kolmanteen. Voiko Windows palomuuri ohittaa toisen palomuurin. Niinku jos F-Secure on koneella, mutta Winukan oma muuri on päällä niin F-Secure ei sitten toimi tai jotain. Jos nyt osasin selkeästi selittää.
     
  2. merikotka

    merikotka Member

    Joined:
    May 11, 2005
    Messages:
    0
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    10
    Nyrkkisääntönä voi pitää, että vain 1 virustutka / palomuuri per kone. Et kertonut nettisi nopeutta?
     
  3. inbone

    inbone Member

    Joined:
    Oct 31, 2007
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Netti on 512. Ei mikään hirmu kolmelle koneelle :p.
     
  4. Habax

    Habax Member

    Joined:
    Sep 1, 2007
    Messages:
    12
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Moro! Minulla on vähän samaa vikaa! Minulla on Elisa ADSL netti 2 megan nopeudella, A-link ROUTER moodeemilla. Netti on alkanut katekilemaan todella usein... Yht äkkiä netti ikkunat sulkeutuu!!! olen lähettänyt todella monta viestiä elisalle mutta apua ei ole löytynyt! Voisiko modeemissa olla vikaa yhteys on siis Langaton !Olen myös kokeillut piuhan kanssa mutta ongelma ilmenee silti
     

Share This Page