Nettiyhteydessä ongelmia, apua kaivataan!

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Skypunk, Sep 10, 2007.

  1. Skypunk

    Skypunk Member

    Joined:
    Sep 10, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Morjens!
    Kummallista ongelmaa pukkaa, hommattiin kannettava tietokone ja sitten telewell EA-510 wlan modeemi siihen sitten samalla, että saataisiin pöytäkone ja tuo kannettava nettiin.

    Ensimmäisen viikonlopun netti toimi mainiosti, mutta sitten alkoi pätkiminen.
    Netti pätkäisee 1-5 minuutin välein.
    Ollaan kokeiltu vanhalla boxilla joka toimi moitteettomasti puolen vuoden ajan ja tulos on sama, ei mitään eroa yhtä kaikki pätkii samaan tapaan.

    Eli ollaan kokeiltu molempia koneita molemmilla boxeilla eri piuhoilla eri puhelin pistokkeesta (eli siis toisesta huoneesta laitettu kiinni) ja molemmat boxit eivät ole olleet yhtä aikaa päällä.

    jaja alkaa neuvot loppumaan kesken, vikailmoituskeskuksesta sanottiin, että tarkkailkaa palaako adsl valo koko ajan vai alkaako vilkkumaan, kun netti alkaa pätkimään ja minun nähdäkseni se palaa tasaisesti.
    Eli olisi meidän päästä kiinni, mutta en tiedä enää mitä kokeilla.

    winXP pöytäkoneessa ja vista kannettavassa, päivitykset pitäisi olla kunnossa.

    Apua kaivataan, Kiitos.
     
  2. tmm68

    tmm68 Regular member

    Joined:
    Jan 3, 2005
    Messages:
    677
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itsellä sama modeemi ja on toiminut moitteettomasti. Paras tähän mennessä!
    Onko koneet kytketty WLANin vai kaapelin kautta? Oman WLANin joutuu aina välillä korjaamaan, mutta lankayhteys on toiminut moitteettomasti.
    Onko langallista yhteyttä koitettu modeemin kaikissa porteissa? Niistä muistaakseni kaksi ensimmäistä oli säädetty eri tavoin kuin kaksi viimeisintä (jotain NAT-juttuja ei muista enää)
    Onko modeemin asetukset tehdasasetukset vai onko niitä mahdollisesti sorkittu (ensimmäisenä viikonloppuna). Onko modeemi oma palomuuri käytössä? Onko P2P sovellutuksia käynnissä? Tehdasasetuksissa WLANin salaus on pois päältä. Kun laitoin omassani salauksen päälle netti nopeutui huomattavasti (kun naapurit palasivat omaan verkkoonsa).
     
  3. Skypunk

    Skypunk Member

    Joined:
    Sep 10, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kannettava on wlanin kautta ja pöytäkone on piuhalla kiinni.
    Molemmat pätkivät yhtä lailla. Pöytäkone on ollut porteissa 1 ja 4 kiinni, en ole huomannut eroa.
    Kun Telewellin modeemi alkoi tämän pätkimisen niin päivitin sen biossin enkä sen jälkeen huomannut myöskään mitään eroa vanhaan.
    Wlan salaukset on lisätty viikonlopun aikana, muistaakseni yhteys toimi salaukset päälläkin ihan hyvin aluksi.
    Modeemin oma palomuuri ei ole käytössä.
    Tuosta P2P sovellus kysymyksestä en tiedä, kun ei ole tietoa mita ne mahtavat olla :p.

    Kaikista oudointa tässä onkin et minkä takia se pätkii, vaikka laitan vanhan boxin kiinni eli Zyxel P-600 series modeemin jompaankumpaan koneeseen kiinni. Kun kuitenkin tällä modeemilla käytin nettiä noin puolen vuoden ajan ilman vähäisintäkään ongelmaa.
     
  4. Skypunk

    Skypunk Member

    Joined:
    Sep 10, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Soitin tänään uudemman kerran vikailmoituskeskukseen ja lupasivat asentajan lähettää katsomaan.
    Yhteys pätkäs just sillon kun olin puhelinyhteydessä sinne ja sieltä sanoivat, että ainakaan viimeisen tunnin aikana ei heillä näy mitään vikaa yhteydessä, oli muuten pätkinyt viimeisen tunnin aikana noin 10 minsan välein.

    Huomasin tuossa myös sellaisen asian, kun yhteys katkeaa tulee verkkokuvakkeeseen teksti "vain paikallinen yhteys".
     
  5. Pahus

    Pahus Member

    Joined:
    Aug 20, 2006
    Messages:
    9
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on samaa ongelmaa, netti pätkii vähän väliä ja miten sattuu. Eivät osanneet Nebulalta sanoa syytä, itse epäilen talon piuhoja tai jotain muuta yhteyteen liittyvää vikaa. Teki samaa Soneran liittymällä ja eri modeemilla. Sonera oli kaapeli, Nebula puhelimen kautta.

    Tuo P2P-sovellus meinaa imutusohjelmia, esim. DC++, Kazaa, Emule tai vastaavaa. Mulla ei ainakaan ole eroa, onko sellainen päällä vai ei, netti pätkii joka tapauksessa satunnaisesti.

    Joskus mulla tulee ilmoitus "Yhteys palvelimeen alustettiin kesken.. jotain" tjsp, joskus sivut vaan ei aukene ja alalaidassa lukee "Valmis".

    Laita viestiä tänne, jos vika löytyy, tiedän itsekin lähteä hakemaan vikakohtaa.
     
  6. Skypunk

    Skypunk Member

    Joined:
    Sep 10, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Noniin asentaja sitten soitteli, että noin puolitoista viikkoa sitten (juuri silloin alkoi mulla netti pätkimään) oli heidän päässään tehty muutoksia verkkoon.
    Nopeutta oli lisätty ja olivat unohtaneet laittaa "nopeuden" rajoittimen päälle joka aiheutti tämän "pumppaamis" efektin.

    Puolentoista tunnin kokeilun perusteella netti tuntuisi nyt olevat kunnossa, mutta täytyypi huomenna kokeilla enemmän kun olen kotona.

    Anteeksi noi mun käyttämät termit ei oo varmaankaan kauhean oikein, mutta alkoi vaan mennä jo hieman yli hilseen se asentajan selitys, mutta näin ymmärsin asian olevan.
     

Share This Page