Nettiyhteys ei toimi?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Opsu79, Jul 6, 2007.

  1. Opsu79

    Opsu79 Member

    Joined:
    Jun 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kaikenlaista säätöä ollu koneen kanssa ja nyt kun kovalevyt formatoitu ja käyttikset asennettu uudelleen, niin törmäsin vielä ongelmaan. Elisan laajakaistalla en saa konetta nettiin. Itse yhteys toimii (modeemi yms. ehjät), koska kannettavalla ei mitään vaikeuksia, kun verkkokaapelin tökkää kiinni, mutta pöytäkoneella ei toimi. Verkkoasetukset laiteltu sataan kertaan, niinkuin elisan opas käskee ja ohjauspaneelin verkkoyhteydet kohdassakin on yhteyden kohdalla: "Connection, connected, Firewalled". Yritin ilman palomuuriakin, mutta ei onnistu. Eli millä saan koneen asetukset sille mallille, että yhteys toimis. Käyttis siis XP ja kannettavalla Vista, jossa siis ei mitään onkelmaa. Turha kai ois soitella mihinkään elisallekaan, kun itse yhteys toimii..???
     
  2. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Oliko asennuksen aikana kiinni kytkimessä? Taisi olla niin että xp ei välttämättä asenna kaikkea verkkoyhteyksiin tarvittavia asioita jos ei ole 'kiinni verkossa' asennuksen aikana. Itse asentelen aina niin että kone on kiinni kytkimessä.
     
  3. Opsu79

    Opsu79 Member

    Joined:
    Jun 8, 2007
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kokeilin asentaa vistan ja heti netti pelitti ihan normaalisti ilman mitään kikkailuja..ihme homma (?)..tuo visva vaan vielä vähän muuten arveluttaa..
     

Share This Page