NEUVOJA AMATÖÖRILLE KAMERAN OSTOON

Discussion in 'Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue' started by hiivu, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hiivu

hiivu Guest

Olen jo vuodenpäivät ajatellut ostaa järjestelmäkameran mutta nyt se kärpänen on purrut kunnolla ja olen katsellut kuukauden verran kameroita ja pohdiskellut että minkäs kameran sitä ostaisi ja olen harkinnut canonin eos 450d:tä mutta olen lukenut täältä että on kuulemma vähän lelun oloinen ja isokätiselle huono joten olen harkinnut myös nikonin d60 mallia tai jotain mikä olisi hinta haitarissa 400-700€ ja mikä olisi paras vaihto ehto amatöörille ja tahtoisin että olisi varaa kehittymiselle ettei loppuisi toiminnot kesken ja eikä haittaisi vaikka käyttäisin sitä seuraavat 10v
    joten olisi kiva saada vähän kommenttiä amatöörille ja neuvoja

kiitos paljon jo etukäteen auttaville

2. hiivu

hiivu Guest

3. MissBlue

MissBlue Regular member

Trophy Points:
    26
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=30396
    Kuis olisi tuommoinen? Tuo menee vähän yli esittämästäsi budjetista, mutta toisaalta tuossa on kaksi objektiivia mukana ja noilla kattaa kivasti peruskuvaustarpeet. Lisäksi pidän tuota runkoa huomattavasti paljon parempana kuin Nikonin 60:sta. Myös Olympusta kannattaa katesella, siitä on ihan hyviä tarjouksia aika monessa paikassa.

4. hiivu

hiivu Guest

joo se menee ehkä hiukan yli ja ei kai olympuksen kameraan ole niin paljon linssejä tarjolla kuin esim nikon ja canonin kameroihin esim käytettyinäkään? mitä olen lueskellut niin canon ja nikon olisi yksinkertaisia ja helppo oppia (menu yms.) ja vaikkai ei ostaisi tupla kittiä niin löytää visiin aika halvalla käytettyjä linssejä? emännällä on olympuksen pokkari josta en niin hirveästi välitä niin ehkä se jotenkin heijastaa tuohon olympuksen järkkäriinkin että vähän vierastan sitä :)

5. MissBlue

MissBlue Regular member

Trophy Points:
    26
    Menuista on vaikea sanoa, koska Olympusta en ole sen kummemmin käyttänyt. Omien Canonieni menuihin tulee mentyä lähinnä muistikorttia formatoimaan ja peiliä ylöslukitsemaan. Joskus myös kennonpuhdistusta varten. Tuskinpa ne Olympuksessa sen vaikeammat ovat. Käytettyjen objektiivien valikoima on varmaan pienempi kuin Canoniin tai Nikoniin, se on totta. Eiköhän nykyään mikä tahansa uudehko järkkäri aja asiansa ja valintakriteereiksi nousevat omat mieltymykset merkin tai ergonomian suhteen. Varmaan paras olisi kokeilla, mikä tuntuu hyvältä omasta tassusta ja tehdä valinta sen mukaan.

6. hiivu

hiivu Guest

kävin tänään vähän näpräilemässä canonin eos 450d:tä, 500:sta ja nikonin d40:stä ja kaikki tuntui mukavilta kädessä mutta olen ajatellut että turhaan lähden ostamaan canonin 500:sta koska en tarvitse kuitenkaan videokuvausta kyseisestä kamerasta ja onhan se hintakin aivan eri luokkaa mutta kun pääsisi viellä vähän näpräämään nikonin d60:stä niin luulen että sen jälkeen tietäisin minkä ostaisin :)

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page