Eli uutta näytönohjainta olisin koneeseen hankkimassa ja tarvitsisin vähän neuvoa, minkälaista näyttistä kannattaa hankkia ja mitä muuta joudun koneseen vaihtamaan jos haluan saada uuden näyttiksen toimimaan. Tarkoituksena olisi saada sen verran parempaa korttia että diablo 3 yms toimisivat. Tässä vähän tietoja koneesta jos näistä apua on. Operating System MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2 CPU AMD Athlon 64 X2 4450e 53 °C 65nm Technology RAM 3,00 Gt Single-Channel DDR2 @ 383MHz (5-5-5-18) Motherboard Acer RS740DVF (AM2) 49 °C Graphics HP L1945w (1440x900@60Hz) ATI Radeon 2100 (Acer Incorporated [ALI]) Hard Drives 313GB Western Digital WDC WD3200AAJS-22B4A0 ATA Device (SATA) 35 °C Optical Drives HL-DT-ST DVDRAM GH15F ATA Device Audio Realtek High Definition Audio
Eipä tuosta hirveäati saa irti, kun on niin vanhaa rautaa, että joutuisi uusimaan lähes tulkoon kaiken.
Heikohkolta näyttää, mutta katsoppas koneen sisälle että löytyykö Pci-e x16 -väylä. Sitten voit jo ehkä harkita mm. Ati Radeon 4670/5570/5670/4850:a ja Nvidia geforce 8800:n eri versioita. Noilla saisit varmaan diablonkin jotenkin pyörimään. Katso samalla virtalähteestä että paljonko antaa virtaa 12V linjaan. Joka tapauksessa paljoa tuohon ei kannata sijoittaa. Muutama kymppi korkeintaan näyttikseen + virtalähteeseen. Käytettynä tietenkin.
Kiitokset vastauksista! Mutta näiden vastausten perusteella luulen, et parempi vaan suunnitella uuden koneen hankintaa. Jos pääsis vähemmällä päänsäryllä
Ihan järkevä päätös. Muistahan sitten kasata itse ja kysyä apua vaikka tältä palstalta. Nämä pakettikoneet varsinkin on surkeita päivitettäviä.
Joo osista olen vähän suunnitellutkin. Mutta minkäläisissä summissa osista kasatut pyörii ja minkälaisilla osilla sitä kannattaisi lähteä suunnitteleen? Tällä hetkellä pystyisi ehkä n500-600€ varaa laittaa koneeseen kiinni. Onko noilla summilla mahdollista saada kohtuu konetta kasaan?
Kyllä hyvinkin saa 500 eurolla jo tehtyä tietokoneen. Ja jos ei muuten niin laittaa vaikka käytetyn näyttiksen tai prossun niin säästää jonkin verran. Laita ketjua "Uutta tieokonetta ostamassa" -palstalle niin jatketaan tätä siellä.