Elikkäs siis tommosella noctuan cooleri härvelillä oon tässä mennyt jonkin aikaa ja biossista oon säätäny kierroksia ja olen ottanu koko q-fan astekusen pois päältä yms muuta hienoa. Mutta ongelmana on edelleen se että noin 90% kerroista kun koneen käynnistää täytyy molemmille tuulettimille tökätä sormella alkutahdit että lähtevät hyrräämään, hiukan mietityttää sekin että joskus lähtevät käynnistyksen yhteydessä pyörimään... Ja jos kone idlaa tarpeeksi kauan eli menee virransäästö tilaan tuulettimet pysähtyy myös silloin.. Hjelppiä ennenkuin alkaa asennus vasaralla.. Niin juu ja siellä on toi LNA kiinni. Kiitosh!
poistappa se LNA sieltä välistä ja tökkää se jäähyn tuuletin suoraan emoon kiinni niin pitäisi alkaa toimimaan...
Ei tässä metelistä kannata murehtia, jos nyt tuuletin ei edes pyöri. Kuten Noctuan sivuillakin sanotaan: "The fan doesn’t start with the Ultra-Low-Noise Adaptor (ULNA)! Unfortunately, many Gigabyte mainboards use a special control circuit that can lead to start-up problems in conjunction with the Ultra-Low-Noise Adaptor (ULNA). This control circuit remains active even when automatic fan control is disabled in the BIOS. In these cases, please use the fan without the ULNA or connect it directly to the power supply (or an external fan controller) in order to ensure reliable operation with the ULNA." Puhutaan Gigabytestä, mutta muissa emoissa voi olla ihan sama juttu.
Tai sit hommaat Fan Mate 2:sen http://www.jimms.fi/tuote/FANMATE2 Idea on se, että saat portaattomasti ruuvista säädettyä kuinka nopeesti se pyörii. Tälllöin lähdet minimistä, ja vedät niin paljon kierroksia kuin vaan korvas sietää. Tää tulee niin monelle eri kohdissa vastaan, että toi adapteri sopii kaikille ton ominaisuuden vuoks. Ihan minimeillä sitä ei kuitenkaan kande pitää.