Eli tilasin puhelimeeni tuon DNA:n matkanetin ( http://www.dna.fi/Yksityisille/Matk...apalvelut/Sivut/dnaMatkanetti384,512ja1M.aspx ). Ennen tätä olin laittanut GPS:ssä käyttöön ainoastaan sisäisen GPS:n ja Yhteyden offlineen. Minkälaiset asetukset nyt pitäisi laittaa kun on tuo DNA:n matkanetti? Mikä pitäisi olla tuolla GPS-palvelussa tuo verkkokohde? Internet vai WAP?
Tarkoittanet siis Ovi Kartat -sovellusta? Internet -kohta -> Online ja yhteysosoitteeksi Internet. Tuon avulla se lataa kartat tarvittaessa verkon yli ja osaa, käsittääkseni, käyttää A-GPS:ää nopeuttaakseen satelliittien löytymistä.
Yhteys onlineen, verkkokohde internet. Onlinetilassa puhelin hakee sijainnin a-gps:n avulla nopeammin kuin pelkällä sisäisellä gps:llä. Myös haut toimivat netin kautta online tilassa paremmin, muistaakseni. E: dRD ehti ensin No, ompahan kahteen kertaan.
Ei tarvitse olla online tilassa... turhaan kuluttaa akkua. Puhelin hakee ilman sitäkin A-gps avulla sijainnin.
No A-GPS nimenomaan vaatii online, tai ainakin jonkin verkkoyhteyden toimiakseen. Löytää sijainnin varmasti ilmankin, mutta kuten aiemmin parikin vastaaja jo kertoi, niin hitaammin.
jaa. Ei minulla ole vaatinut vanhassa E71 kännykässä eikä N8. Toimii vaikka Kartat ovat offline tilassa.
A-gps toimii minulla vaikka kartat ovat offline tilassa...... Se ei vaikuta siihen. Jos puhelin on offline tilassa niin silloin se ei toimi.
Ainakin a-gps:n pitäisi olla toimimatta offline tilassa, koska ideahan on siinä ettei puhelin käyttäisi yhtään dataa navigoimiseen silloin. Ilman datapaketteja pienikin määrä dataa maksaa jo vähäsen.
Minulla taas A-gps menee pois päältä sieltä gps asetuksista. Se Ovi maps offline tila estää karttojen latautumisen netistä, ja liikennetiedotteiden latautuminen.
Voihan se noinkin nykyään olla. Ei ole enää Nokialaista niin ei voi oikein sitten väittää vastaan Muistaakseni ennen ei ollut noin, voin tietysti muistaa väärinkin.