Akussa on semmonen viba pysyy täytenä pitkään mutta sit ne loppu palikat kuluu tosi nopeasti loppuun? Että onko tuo ominaisuus? vain onko puhelimessa vai akussa vikaa? puhelin noin 8kk vanha. Sit toisen jänän jutun olen huomannut että kun aukasee läpän nii semmonen surina kuuluu puhelimesta. Kun vie korvan juureen niin kuulee selvästi. Oisko muilla samalaista ominaisuutta?
korjaantunee huollossa. surinasta en osaa sanoa mutta vaikuttais että sulla on akkuparametrit pielessä. en oo kyl varma. ja siis surinakaan ei kuulu puhelimeen.
Tähän mennessä jokaisessa omistamassani nokiassa on ollut sama juttu. Akku on "täynnä" jonkun 4 päivää, kunnes menee yksi tolppa. Sitten loput tolpat lähtee päivässä. Oon kuullut ennenkin joidenkin nokian puhelimien pitävän surinaa. Olisko ollut 7610, joka piti ääntä monellakin käyttäjällä.
Ei ne palkit välttämättä mitenkään lineaarisesti mene, eli taitaa mennä ominaisuuden piikkiin. Surina on kyllä selvä vika.
Lisää asiaa tutkittuani nii huomasin, että näytön valojen ollessa päällä tulee se surina. Eli oisko näyttö vetelemässä viimeisiään.
Ei oo kyllä kastunu mun omistuksessa olessani. Tosin ostin puhelimen 2kk sitten käytettynä. Haiskahtasko sille että ois kastunu? Näytössä ei kyllä muuten ole mitää vikaa.
Minun nokialaiseni (3510i) toimii aivan päinvastaisesti. Ensimmäiset ja etenkin keskitolpat kuluvat varsin sukkelaan, mutta kahdella viimeisellä tolpalla kestää melkein viikon päivät normaaleilla käyttömäärillä. Etenkin viimeinen tolppa on kestävää sorttia. Sinänsä huono, on jo oppinut luottamaan "kyllä sitä vielä riittää" mentaliteetilla.
Minun omistamassani motorolassa virran tilasta kertoo 3 palkkia. Sinäänsä huono kun on noin pieni asteikko (100% 66% ja 33%). Sitten joku 15min ennen akun loppumista alkaa huutamaan.
Kaikissa isonäyttöisissä luureissa, jotka olen käsiini saanut (7650, 6600, 6260, 3230...) on tuollainen surina kuulunut taustavalon ollessa päällä...ehkä juuri 6260:ssa kaikkein voimakkaimmin. Mikäli ääni ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen kova, on kyseessä ihan normaali 'ominaisuus'. Samoin tuo akkumittarin epäloogisuus on ollut ihan tavallista...
Surina tulee näytön valojen kirkkaudensäädöstä. Mitä himmeämmälle valot laittaa, sitä enemmän vastus joutuu virtaa karsimaan. Sama juttu on kotonakin esim. himmennettävissä lampuissa; mitä himmeämpi valo sitä kovempi surina.
Yhdessä vaiheessa ainakin Nokian akkupalkit (esim. 6822) toimivat niin, että ensimmäisen akkupalkin hävitessä akun latauksesta oli kulunut puolet. Eli ihan normaali on, etteivät palkit kulu lineaarisesti. Moni tosin saattaisi odottaa lineaarista toimivuutta.