Nokia 6260 vika vai ominaisuus?

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by timo82, Aug 23, 2005.

1. timo82

timo82 Regular member

Trophy Points:
    26
    Akussa on semmonen viba pysyy täytenä pitkään mutta sit ne loppu palikat kuluu tosi nopeasti loppuun? Että onko tuo ominaisuus? vain onko puhelimessa vai akussa vikaa? puhelin noin 8kk vanha.

Sit toisen jänän jutun olen huomannut että kun aukasee läpän nii semmonen surina kuuluu puhelimesta. Kun vie korvan juureen niin kuulee selvästi. Oisko muilla samalaista ominaisuutta?

2. frankku

frankku Regular member

Trophy Points:
    26
    korjaantunee huollossa. surinasta en osaa sanoa mutta vaikuttais että sulla on akkuparametrit pielessä. en oo kyl varma.
    ja siis surinakaan ei kuulu puhelimeen.

3. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Tähän mennessä jokaisessa omistamassani nokiassa on ollut sama juttu. Akku on "täynnä" jonkun 4 päivää, kunnes menee yksi tolppa. Sitten loput tolpat lähtee päivässä. Oon kuullut ennenkin joidenkin nokian puhelimien pitävän surinaa. Olisko ollut 7610, joka piti ääntä monellakin käyttäjällä.

4. psymbiote

psymbiote Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei ne palkit välttämättä mitenkään lineaarisesti mene, eli taitaa mennä ominaisuuden piikkiin. Surina on kyllä selvä vika.

5. timo82

timo82 Regular member

Trophy Points:
    26
    Lisää asiaa tutkittuani nii huomasin, että näytön valojen ollessa päällä tulee se surina. Eli oisko näyttö vetelemässä viimeisiään.

6. frankku

frankku Regular member

Trophy Points:
    26
    Ettei olis kastunu?

7. timo82

timo82 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei oo kyllä kastunu mun omistuksessa olessani. Tosin ostin puhelimen 2kk sitten käytettynä. Haiskahtasko sille että ois kastunu?
    Näytössä ei kyllä muuten ole mitää vikaa.

8. Aktivisti

Aktivisti Member

Trophy Points:
    11
    Minun nokialaiseni (3510i) toimii aivan päinvastaisesti. :) Ensimmäiset ja etenkin keskitolpat kuluvat varsin sukkelaan, mutta kahdella viimeisellä tolpalla kestää melkein viikon päivät normaaleilla käyttömäärillä. Etenkin viimeinen tolppa on kestävää sorttia. Sinänsä huono, on jo oppinut luottamaan "kyllä sitä vielä riittää" mentaliteetilla.

9. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Minun omistamassani motorolassa virran tilasta kertoo 3 palkkia. Sinäänsä huono kun on noin pieni asteikko (100% 66% ja 33%). Sitten joku 15min ennen akun loppumista alkaa huutamaan.

10. frankku

frankku Regular member

Trophy Points:
    26
    vähän sille haiskahtaa. tosin en tiedä. jos on takuuta niin lähetä huoltoon, eiköhän se selviä.

11. bscd

bscd Active member

Trophy Points:
    66
    Kaikissa isonäyttöisissä luureissa, jotka olen käsiini saanut (7650, 6600, 6260, 3230...) on tuollainen surina kuulunut taustavalon ollessa päällä...ehkä juuri 6260:ssa kaikkein voimakkaimmin. Mikäli ääni ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen kova, on kyseessä ihan normaali 'ominaisuus'. Samoin tuo akkumittarin epäloogisuus on ollut ihan tavallista...

12. KovaLuu

KovaLuu Regular member

Trophy Points:
    26
    mulla on kans toi 6260 ja surina kuuluu. vähän sama asia jos sanoo että pcstä kuukuu hyrinää...

13. arcanix

arcanix Active member

Trophy Points:
    66
    Motorola v3 pitää samanlaista ääntä kun on näyttö päällä.

14. mikkism

mikkism Member

Trophy Points:
    16
    Surina tulee näytön valojen kirkkaudensäädöstä. Mitä himmeämmälle valot laittaa, sitä enemmän vastus joutuu virtaa karsimaan.
    Sama juttu on kotonakin esim. himmennettävissä lampuissa; mitä himmeämpi valo sitä kovempi surina.

15. Happo86

Happo86 Member

Trophy Points:
    16
    Jep. Sama ääni mullakin omassa 6260, eikä ole vaarallista omani toiminut jo vuodesta 04

16. frankku

frankku Regular member

Trophy Points:
    26
    Kaivoitte sit vähän vanhan topicin esille.

17. ZammyD

ZammyD Member

Trophy Points:
    11
    Yhdessä vaiheessa ainakin Nokian akkupalkit (esim. 6822) toimivat niin, että ensimmäisen akkupalkin hävitessä akun latauksesta oli kulunut puolet. Eli ihan normaali on, etteivät palkit kulu lineaarisesti. Moni tosin saattaisi odottaa lineaarista toimivuutta.

18. hosee221

hosee221 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mun puhelin kyllä surisee hiljaa myös, varsinkin kun näytön taustavalo "feidaa" päälle ja pois.

Share This Page