Tuollainen uutuus himottaisi, mutta haluasin kuulla kokemuksia uutuudesta. Mikä on tuo series40? Arvostan puhelimessa: kalenteri herätyskello kamera mp3 soitin nettiselain edit: kuvien siirto koneelle sähköposti pitkä akunkesto
Series 40 on tavallaan puhelimen käyttöjärjestelmän versio. Nokian halvemmissa puhelimissa on yleensä tuo s40, kun taas älypuhelimissa on s60. Communicatoreissa oli muistaakseni s80/s90.
Kommunikaattoreissa S80. Onhan tuo 6270 ominaisuuksiltaan hyvä kone, mutta itse hylkäsin sen kun pääsin käpelöimään konetta, koska läppä "rahisee".
Ai rahisee eli muovien välissä roskaa? - varmaan mallikappaleen vika Mulla on tällä hetkellä S60 puhelin, mutta sitä en osaa hyödyntää ja käyttö on hidasta (pitkät odotusajat). nokian sivuilla sanotaan "uudistettu s40" - mitä uutta/parannusta? toivottavasti joku huomaa tämän kenellä on kyseinen puhelin. Tulivain mieleen että onko tästä vain riisuttu s60 pois, jotta hinta ei kiipeä tuonne >400 €? - tunuu vain silta että tää vois olla aika optimaalinen mulle, kun arvostan ekassa viestissä olevia ominaisuuksia.
Puhelimen UI on uudistettu. Sitä pystyy noissa uusissa luureissa muokkaamaan todella paljon juuri sellaiseksi kuin haluaa. Esim. muuttamaan näytön tyypin (ruudukko, luettelo), vaihtamaan shortcuttien paikkaa (nopeampi valikkojen selaus), vaihtamaan fonttien värejä ja muutenkin näyttö ja käyttö on visuaalisempaa kuin ennen. Mukana tulevalle muistikortille pystyt siirtämään musiikkia esimerkiksi Nokia PC Suite -ohjelmistolla (www.nokia.com/pcsuite). Samalla softalla pystyy siirtämään kuvat myös koneelle. Olen itte ajatellut ostaa just ton. Kävin sitä kaupassa kattomassa, eikä siinä kappaleessa luukku rahissut.
Juu tuo uusi versio s40:stä mahdollistaa isommat resoluutiot, aina ennen se oli 128x128, mutta minun 6101:ssäkin on 128x160. Niin ja valmiustilan fonttien värit voi tosiaan muuttaa, että nyt voi nokian puhelimissakin käyttää taustakuvia niin, että kello näkyy. Ja nopeus on parantunut huomattavasti edelliseen verrattuna. Selvin ero s40 ja s60 puhelimien välillä on se, että s60 puhelimissa on symbian käyttöjärjestelmä. Tämän vuoksi poikkeuksetta kaikki s60 puhelimet on suht hitaita, ja viivettä esiintyy. S60 puhelimissa ohjelmistovalikoima on huomattavasti isompi kuin s40 puhelimissa, joissa on ainoastaan java-ohjelmille tuki. Ja se symbian todellakin aiheuttaa hintaeroa ihan kivasti, vaikka luulisi ettei 20mb suuruinen käyttis paljoa maksaisi, mutta toisin on. Siinä on ihan pirunmoinen homma optimoida käyttistä kännykkään, tuon symbianin lähdekoodikin vie tilaa n. 2gb kääntämättömänä. Siinä on jokunen rivi tullut kirjoitettua.
Joo ajattelinkin että s60 on suuri hinnan nostaja ja siksi jättää se pois. Ja mielenkiintoista tietää tuo miten se vie myös tilaa. Kiitos. Itse en ole hyötynyt s60 kait yhtään, kun en ole sovelluksia osannut hyödyntää. Jos kerran valikonkin pystyy muokkaamaan s40:in. - Mulla on valikko kuin windows Migget laitappa sitten arvostelua tulemaan jos ostat sen.
Ostin kaksin kappalein ko. puhelimen... nyt tutustutaan emännän kanssa kilpaa ko puhelimeen. Meidän läpät ei rahise Täällä Sveitsissä ko puhelin maksoi kokonaiset 100 €... että näin !
Vissiin liittymän kylkiäisenä? Kännyköissä nuo katteet ei kauhean korkealla kuitenkaan ole, niin en voi uskoa, että samaa puhelinta myydään siellä yli 200e halvemmalla.
Herätetään tätäkin ketjua: Tietäjät, onko mitään keinoa saada tätä puhelinta päälle, kun virtaikatkaija on rikki ja puhelimeni sammui kun siitä pudotessaan irtosi akku? Jääkö vaihtoehdoksi ostaa vain uusi puhelin?
siinä on mahdollisuutena hommata torx nro.7 meisseli(tee tämä sanomalehden tai muun paperin päällä) ja sen jälkeen akun kansi auki akku pois simkortti pois(yksi torx on siellä). sen jälkeen voit varovasti sormilla ottaa takaosan pois. Siinä ei tarvitse käyttää voimaa nyt varmasti huomaat kaksi torx ruuvia lisää. ne auki niin pääset käsiksi katkaisijaan huomio!! varo nyt näyttö on irti!! Jos on kysyttävää niin kysy kyllä minä vastaan.Tee työ rauhallisesti ja varoen mieluiten käsineet kädessä.
Puhelin lähti edellispäivänä Nokialle huoltoon, kun kuulin että Nokioissa on kahden vuoden takuu, eikä vuoden niinkuin itse luulin. Uusi Nokia 6555 on jo ostettu ja laitan tuon myyntiin kun se huollosta tulee joskus.
Ai niin unohdin sanoa, että katkaisijaa pitää kyllä painaa aika pitkään virran saamiseksi päälle (3-5 sekuntia). toivottavasti saat kännykkäsi ehjänä huollosta