Elikkäs onko normaalia että akun kulutus kokoajan n.160-180 mAh vaikka ei ole ylimääräisiä sovelluksia auki? :|
Itsellä näyttää pyörivän noin 140-150 mAh, kun ei tee mitään mutta datat on päällä. Tiedä sitten mikä on normaalia, mutta akkua tosiaan tuntuu kuluvan ihan kivasti. En oikein kyllä ole testaillutkaan vielä kunnolla ja olen ladannutkin luuria vähän miten sattuu. Varmaan kerran olen vasta ajanut aika tyhjäksi ja ladannut putkeen täyteen.
ilmottele jos keksit keinoja säästää akkua. Tänään olen Ollut 6h töissä ja akkua kulunut jo 69% vaikka puhelin ollut suurimman osan ajasta taskussa..
No tietty kannattaa katsoa, että wlan, mobiilidata, bluetooth, gps yms ei ole turhaan päällä jos ei tarvitse. Myös taustalla toimivat ohjelmat (live tilet) voi laittaa asetuksista pois päältä. Eli esim. sää/uutis tile ei päivity etusivulle. Oletko koittanut Zunella päivittää puhelinta vai onko jo uusin firmis sisässä?
En ole ihan varma että latasiko zune päivityksen sisään, mistä sieltä sen mahtaa saada manuaalisesti? Ja taustatehtävät on poissa käytöstä..
Puhelimen ohjelmisto kannattaa päivittää.. Se saattaa korjata tuon akunkesto ongelman: http://www.tietokone.fi/uutiset/nokia_lumia_800_paivitys_korjaa_akkukestoa
Käynnistä Zune -> Yhdistä puhelin -> Paina puhelimen kuvaa vasemmasta alalaidasta -> ylhäältä paina asetukset -> vasemmalta listasta päivitä.
Päivitykset on sisällä mutta silti akku kuluu tajuttoman nopeasti.. Taas neljän tunnin aikana kulunut jo 40% akkua :|
Vie huoltoon/vaadi uusi. Ei se nyt ihan noin voi olla. Itsellä kului akkua yöllä kuuden tunnin unien aikana 5%. Tosin kaikki datat/wlanit yms pois päältä. Nyt 3,5h datat päällä ja kulunut 8% akkua siinä ajassa sis. vähän selaimen käyttöä + muutamat sähköpostit luettu.
Jos olet ladannut Whats app- sovelluksen niin poista se, se söi omassa lumiassa akkuni todella nopeasti tyhjäksi. Ohjelman poistamisen jälkeen akku on toiminut moitteetta. Tarkasta myös muut sovellukset.