Tällainen bropleema, kun otan kuvan ja lähetän sen multimedia-viestinä kaverin luuriin, tapahtuu sellaista että sen kuvan koko,kun tämä kaveri X survaisee sen tietokoneelleen,on 128 x 96 kokoinen,eli almost avatar,siis todella pieni vaikka olen ottanut tämän kuvan 3M laadulla. Toverini puhelin on Sony Ericsson Z610i,ja kun hän lähettää minulle multimediaviestin kuvasta, ja minä siirrän sen koneelleni, on kuvan koko siedettävä suurennostakin ajatellen eli 640 x 480, ja olen kyllä pyrkinyt perehtymään luuriini mutta ajatellen koska nyt mättää,niin nopeammin ehkä täältä avun saa,kuin yrittäisin tuskistella saavuttamatta asiassa edistystä,ja olen sittemmin kaikilla kuvamuodoilla yrittänyt eli M3 M2 0,8M ja 0,3M.Huomioikaa että ekaa kertaa ihmettelen tätä puhelinta ja sen oikkuja kunnes ratkaisu löytyy.Kuvat molemmissa koneissa siirretty piuhan välityksellä.Omassa koneessani näkyvät ottamani kuvat juuri niin kuin toivottavaakin,eli täysimääräisinä.
Viestien asetuksista löytyy valinta minkä kokoisena se kuva liitetään siihen mms-viestiin. Maksimikoko on muistaakseni tuo 640x480, eli sitä ei voi saada siihen täysillä resoluutioilla. Joskus aikoinaan mms.viestien kanssa on sovittu tuollainen standardi. Ideana on ollut kuvallinen viesti, eikä kuvien lähettämistapa. Sähköpostina saat sen kuvan lähetettyä täsillä resoluutioilla.
Kyllä.Katsoin sieltä MMS-Asetukset ja siellä oli vaihtoehtoina " Kuvan koko": pieni,suuri,alkuperäinen,ja se oli "suuri" kohdassa, ja siitä ei ilmennyt resoluutioita, vain nuo nimikkeet. Eräs toinen kaverini omaa kanssa N73:n,ja hänellä oli myös asetukset kuten minulla mutta hänen puhelimesta lähetettynä tuohon em sonyyn,ja siitä koneelle menevät 640x480 resoluutiolla... Taidan soittaa tukiluuriin,jospa he takovat tyhjään päähäni bittejä lisää.Kiitän avustanne.
Tuossa lähettämässäni kuvakoko oli 212Kt, ja yhtä avataria menee koneelle kaverilla tein sitten mitä hyvänsä,urgh :/ no eiköhän se tästä...