Nokia N73 vai N73 MusicEdition?

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by hulkkmi, Apr 4, 2008.

1. hulkkmi

hulkkmi Member

Trophy Points:
    11
    Voisitteko kertoa kumpi on parempi?
    Olen kuullut tuon n73 music editionin ongelmista, että kannattaako ostaa se vai tavallinen n73?

2. hentriz

hentriz Guest

Käsittääkseni noissa molemmissa on ihan sama Symbian OS 9.1 (S60 3rd Edition), joten käyttiksessä ei ole mitään vikojo, ellei molemmissa ole. Ainut ero, jonka itse tiedän on mukana tulevan muistikortin koko, ME:ssä tulee 2 gigan kortti, normaalissa ei, kuulekkeet (ME:n kuulokkeissa on mm. 3,5mm liitäntä) ja sitten tuo yksi näppäin on korvattu musiikkisoittimen pikanäppäimellä. Hintaerokin on mitätätön, joten itse ottaisin kaupasta tuon N73 MEn.

3. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Rauta on ihan samaa, ME:n softassa on juurikin noita jotain mediaominaisuuksia paremmin kuin perus-N73:ssa.

4. hulkkmi

hulkkmi Member

Trophy Points:
    11
    Nokian sivuilla lukee N73 Music Editionin myyntipakkauksen sisällössä:
    * Nokia N73
    * Nokia-akku BP-6M (1100 mAH)
    * Nokia-laturi AC-4E
    * Nokia-laturisovitin CA-44
    * Kannettava musiikki-HF HS-28 tai HS-23 (vaihtelee alueittain), AD-41
    * Nokia-liitäntäkaapeli CA-53
    * CD-ROM: Nokia PC Suite & Adobe Photoshop Album Starter Edition
    * Käyttöoppaat: Käyttöopas, pikaopas, Yhdistä verkkoon -opas ja lisäsovelluksista kertova esite, niin että tuleeko siinä se 2gb muistikortti mukana?

5. Hmmmh

Hmmmh Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikka alusta onkin sama, niin softassa (lue bugeissa) on eroja. Eli ei ole samat viat molemmissa.
    ME:n softakehitys on edennyt nopeammin, eli päivitykset ja uudet ominaisuudet tuntuu tulevan siihen versioon nopeammin. Samalla tuntuisi vähän siltä, että ME:tä käytetään testialustana. Eli tehdään ensin uusi softa ME versioon ja kun se on toiminut luotettavasti vuoden, niin sitten kopioidaan se pienin muutoksin normaaliin versioon.

Eipä tuossa ME:ssä tuntunut kovin erikoisesti olevan bugeja. Vanhemmilla versioilla oli ongelmia gepsien kanssa ja uudemmassa on ongelmana bluetooth yhteyden toimimattomuus OS X Leopardin kanssa.

Molemmissa on aika suurena puutteena 3.5mm liittimen puute, jos meinaa käyttää soittimena. Se pop-portti tuppaa pätkimään vähitellen. Putsailu crc aineilla auttaa aina viikoksi...

6. Jonne94

Jonne94 Member

Trophy Points:
    16
    ihan hyvä känny on. Se pop puiha vaan hajoo aina joskus ja sitt maksaa joku suunilleen 25e ostaa uus.

7. Yoshua

Yoshua Member

Trophy Points:
    11
    Ei nyt mulla kyllä menee fiilikset tän n73 Music Editionin kanssa! Hankin juuri.

Asensin koneelle PC Suitet jne. ja yritin siirtää musiikkia kännykälle omista tiedostoistani... mutta enhän mä onnistu.

Music Manager -> Tiedosto -> Etsi musiikkitiedostoja tietokoneesta... ei löydy mitään, ei edes (varsinkaan) kansiota, jossa pidän mp3-tiedostojani... mistäköhän johtuu? Itse asiassa ei löydy koko mp3 -kansiota. Pitääkö tiedostot muuttaa johonkin muuhun muotoon ennen kuin puhelin tunnistaa ne... puuuhh.. yritin selailla infoja, mutta se vastaa ihan muihin kysymyksiin.

Mitä liian helppoja asioita olen jättänyt huomiotta?

Olisin kiitollinen avusta :)

edit. en aloittanut uutta ketjua yksinkertaiselle kysymykselle.

Last edited: May 10, 2008
  8. Jonne94

Jonne94 Member

Trophy Points:
    16
    No mun mielest ainaki on kätevämpi ja helpompi vetää ne suoraan kansiosta kansioon ilman "Pc suitea".

Eli laita känny kiinni koneeseen ja valitse massamuisti-tila päälle kännyst. Avaa omasta tietokoneesta "Memory card (K:)" kansio ja sieltä vaikka se "music" kansio. Sitten avaat sen sun kansion miss sun biisit on ja vedä ne vaan "music" kansioon. Sitt jos ne ei suostu menee sinne ni ne biisit on väärä formaattii.

Share This Page