Nokia N95 GPS ongelma

Discussion in 'Yleistä keskustelua kännyköistä' started by Karlkani, Jul 20, 2007.

1. Karlkani

Karlkani Member

Trophy Points:
    16
    Itse tossa viikko sitte N95 hankin ja en tiedä onko nyt sitten käyttäjässä vika vai missä mutta kun menen esim. GPS-tiedot ja sijainti niin lukee vain että Odot. Signaalia vaikka menen valinnat ja satelliittitila niin sieltä löytyy satelliitteja. Kartat sovelluksen kauttakaan en ole vielä saanut GPS toimimaan, änkyttää vaikka reittisuunnittelun kautta että Ei GPS-Yhteyttä. Onko siis vika minussa vai puhelimessa ? Ja löytyykö N95 muita GPS karttasoftia jotka toimivat omalla GPS:llä ? Katsoin että Tomtomilta on softa S60V3 mutta se vaatii ilmeisesti erillisen GPS vastaanottimen ?

2. Joel89

Joel89 Regular member

Trophy Points:
    26
  3. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Joel89
    onko sulla N95 kun tiedät niin paljon.
    siitä,mitä itse tykkäät koneesta.
    Älä vaan sano että teen väärin jos ostan sen
    Elokuussa.

Last edited: Jul 20, 2007
  4. Joel89

Joel89 Regular member

Trophy Points:
    26
    Itseasiassa en omista N95:sta ^^, joten en voi sitä hirveästi kommentoida, mutta olen siihen kyllä päässyt käsiksi ja minusta siitä saa vähän halvan vaikutelman hintaansa nähden sen keveyden vuoksi ja kuoret natisee/klappaa. Akkuhan siinä ei kauaa kestä jos käyttää GPS:ää, MP3-soitinta tms.

En voi sanoa, että teet väärin jos ostat sen elokuussa, mutta itse en ostaisi vielä, koska hinta on aivan liian korkea puhelimen laatuun nähden. Voi olla, että itse ostan N95:n sitten kun hinta on n.450€ tai sitten odotan N95:n seuraajaa -.-

5. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
    Tämä on hiukan sitä mitä itsekin ajattelin:
    Kiitos uskon sinua enemmän kuin näitä muita.
    Menee vaan hiukan pieleen sikäli että mun on
    ostettava nyt kun olen Suomessa,tai sitten
    helvetin paljon kalliimmalla hinnalla Ruotsista
    jälkeen päin kun tulen himaan taas.Joten tässä käy niin et ostan
    sen Suomesta ja muunnan Ruotsin kielelle koska enhän
    voi muuten myydä sitä Svenskeille.Sit kun haluan?
    Miten hyvään teenkään en ainakaan voi syyttää ketään jotka ovat
    olleet mukana tässä keskustelussa.tämän takia tuntuu aivan kuin mulla olis se jo taskussa! kiitos kaikille.

Edit: Joel89 jos me odotetaan niin luulen että saadaan odottaa ainaisesti.

Last edited: Jul 20, 2007
  6. Joel89

Joel89 Regular member

Trophy Points:
    26
    Niimpä..,Mutta hyvää kannattaa aina odottaa, tiedä sitten onko N95 niin hyvä, että sitä kannattaa odottaa. Itse petyin suuresti kun ensi kertaa pääsin änysifemmaa testaamaan, ehkä odotukset olivat liian suuret =) ja en kaikkia toimintoja edes pystynyt kokeilemaan kuten GPS ei löytänyt yhteyttä tms., mutta se johtui varmasti kun olin sisätiloissa.

EDIT:En halua missään nimessä laannutta haluasi ostaa N95, koska nämä on vain minun mielipiteitäni =) Itsekkin saattaisin ostaa kyseisen puhelimen jos vaan olisi rahaa hiukan enemmän käytettävissä, joten sen takia odoittelen sitä hinnan laskua =P

Last edited: Jul 21, 2007
  7. jpekkam

jpekkam Guest

8. core2

core2 Regular member

Trophy Points:
    46
  9. frankku

frankku Regular member

Trophy Points:
    26
    Se saattaa myös auttaa jos menee valikoista gps kohtaan ja hakee sieltä yhteyttä. Valikko - työkalut - gps tiedot. Sieltä vielä kun valitset paikannusasetuksista pois sen bluetooth gsp:n niin silloin se tajuaa käyttää suoraan sisäistä.

10. tekniikka

tekniikka Guest

Varoituksen sananen N-95 haikaileville!
    älkää ostako turhaan, ihan paska laite!
    Vaikeaselkoinen,lelumainen ja akun joutuu lataamaan parikin kertaa päivässä.

olen enemmän kuin pettynyt, enkä ostaisi enää vaikka olisi 50% halvempi!!

11. Joel89

Joel89 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kerrankin suoraa puhetta...kiitos tiedosta ^^

12. petu78

petu78 Regular member

Trophy Points:
    26

Last edited: Aug 16, 2007
  13. frankku

frankku Regular member

Trophy Points:
    26
    Aika raakaa tekstiä mutta toisaalta toisille riittää vieläkin 3310.

14. tekniikka

tekniikka Guest

Vaikka tämä onkin vain oma mielipide, niin olen tosissani ja puheitteni takana!

Tutustukaa nyt kuitenkin 95:seen ennenkuin laitatte rahojanne tuohon.. Valittiinhan se kuitenkin "vuoden multimedia-puhelimeksi..

Voin kertoa teille että Nokia- valikoimaan tulee muistaakseni
    ensikuussa vastaava luuri joka kannattaa ostaa. En muista oliko tuo elo- vai syyskuussa, mutta se on kuullemma UPEA puhelin..

15. Vitality

Vitality Regular member

Trophy Points:
    26
    Tekniikka,

Puhelimesi mahdollisesti uuden softan tarpeessa? Omassa kestää akku helposti kolme päivää. Riippuu ihan mitä tekee luonnollisesti, mutta puhuttua tulee kyllä täällä n. 30min-60min päivässä. Riippuu vähän. Välillä tulee säädettyä jotain turhaa yms. Jos sitä nyt ihan leikkikaluna vaan pitää tai navigaattorina niin totta kai se täytyy latailla usein. :/ Järkeäkin saa käyttää. Jos se ihan muuten vaan omia aikojaan syö akun loppuun päivässä pari kertaa niin siinä on varmaan jotain vikaa.

Ja kerro toki meillekkin mikä tämä uusi malli on. ;) Empä ole moisesta kuullut... Eikä löydy Nokian sivuiltakaan tulevien listalta mitään mullistavaa.

Last edited: Aug 16, 2007
  16. jpekkam

jpekkam Guest

tekniikka

Saisko tarkemmin tietoa miksi se on paska? Muuten kuin, että akku on yhtä huono kuin kaikissa Nokialaisissa :)

Itse olen tyytyväinen. Loistava puhelin, ohjelmia löytyy jokaiselle jotain. Todella hyvä GPS. Voi katsella avi-leffoja jne... jne... jne...

17. Joel89

Joel89 Regular member

Trophy Points:
    26
    Onhan N95:ssa paljon tavaraa sisällä, mutta osa jopa ihan turhaakin (esim. nyt vaikka viivakoodin lukija). Hintansa arvoinen N95 ei ole ainakaan vielä, koska tuon hintaluokan puhelimen pitäisi jo tuntua laadukkaalle kädessäkin eikä olla mikään piece of shite ja varmaan aika ärsyttävää käyttää puhelinta jota pitää kokoajan olla lataamassa jos käyttää vähänkin enemmän esim. gps:ää. Itse olen tullut siihen tulokseen, että GPS:t,Kamerat ja puhelimet erikseen, Mp3-soitin nyt juuri saattaa kelvata puhelimeen, mutta siinäkin on huono puoli, että akku tyhjenee aika vauhtia(ainakin nokialaisissa).

18. jpekkam

jpekkam Guest

Viivakoodinlukija on tosiaan aika turha, en tiiä mitä on oikeen ajateltu kun tuota on suunniteltu :)
    Akku kyllä kestää sen mitä tarvii esimerkiksi GPS:ää käyttäessä. Esimerkiksi jos lähdet metsään (vaikka jahtiin), merkkaat auton paikan ylös ja eihän GPS:ää sen jälkeen tarvi pitää päällä. Jos kiinnostaa voi "tauolla" vilkasta kartalta missä olet menossa ja kun autolle pitäs illan tullen päästä, niin katot kartalta mihin päin se käsekee kävellä. Ei tuohon mene paljoa akkua tuollaisella käytöllä. Autossa jos GPS:ää käytetään niin se voi olla laturissa kokoajan ja GPS päällä jatkuvasti, ei lopu akku.

Kamera on loistava, en oo N95:n hankinnan jälkeen enään kantanut mukaan pokkaria (canon A80). Tulee otettuakin paljon enemmän kuvia kun on kamera aikan mukana.

Mielestäni tuo akun kesto on paljon käyttäjästä kiinni ja kaiken maailman bluetootit ja WLAN:it pois päältä, monella on nuokin kokoajan päällä niin varmasti akku ei kestä.

19. petu78

petu78 Regular member

Trophy Points:
    26

Toi lainaus kuvaa mielestäni parhaiten tota luuria, Kyl ton hintasessa luurissa pitäis olla jo sitä tuntumaa. noh.. jos seuraavassa päivitykses siihen pamahtaa sit titaani kuoret :)

Last edited: Aug 18, 2007
  20. markoi83

markoi83 Member

Trophy Points:
    16
    Tämä viestiketju meni näköjään N95:den hakkumiseksi niin minä vastaan alkuperäiseen kysymykseen nyt eli Karlkani näin saat GPS:än toimimaan mene ensin työkalut valikkoon sieltä GPS-tiedot kohtaan sieltä sitten valitset vaikka sijainti kohdan, leveys kohdassa lukee että ei yhteyttä joten paina valinnat ja valitse sieltä satelliittitila, siinä näet kaikki satelliitit johon puhelimesi on yhteydessä eli näkyy satelliitin numero ja numeron perässä signaalin tila jos tuo palkki joka siinä numeron perässä on on "tyhjä" eli pelkät reunat näkyy niin silloin puhelimesi yrittää ottaa yhteyttä siihen satelliittiin, kun se on saanut yhteyden satelliittiin palkki "täyttyy" eli muuttuu kokonaan mustaksi. GPS toiminto toimii parhaiten ulkona jossa puhelimella on suora yhteys taivaalle eli sisällä GPS toimii hyvin huonosti paksujen seinien takia. Yhteyden muodostanimen satelliitteihin saattaa kestää jopa 10 minuuttia joten malta mielesi kun yrität saada yhteyttä. Autossa olen saanut yhteyden vasta kun olen laittanut N95:den kojelaudalle tuulilasiin melkein kiinni. Toivottavasti tämä auttoi edes vähän.

Share This Page