http://img217.imageshack.us/my.php?image=wootlo9.jpg siis mikä ihme syö noin paljon muistia kännystä? Vapaa muisti: 928kt Kalenteri: 815t Osoitekirja: 21kt Viestit: 24kt Kuvat: 0t ÄÄnitiedostot: 0t Videoleikkeet: 0t Dokumentit: 180t MIDP-sovell.: 983kt ja käytetty muisti on 146mt?!?! jos joku viisas osais selittää?
No muuta en osaa sanoa, kuin että minulla oli sama homma N70:n kanssa. Joutui poistelemaan ohjelmia ym. että pystyi lähettämään viestejä. Sitten jossain vaiheessa puhelin näyttikin, että tilaa on vapaana ~10 megaa, vaikka ennen oli muutama sata kilotavua. Voipi olla, että jotain tein (vahingossa), mutta mitään varmaa en voi sanoa. Eli kyseessä saattaa olla jonkun sortin bugi .
oon poistellu kaikkea mahdollista... ja oon asentanu ohjelmia muistikortille... mikä tos vie noin tilaa... ärsyttävää
Itsekin ihmettelin samaa, ettei tilaa tule, vaikka kuinka tiedostoja poistaa. Muillakin näyttäisi olevan samanlaisia ongelmia, tosin eri puhelinmallilla.
nyt oon kyllä vähän ymmälläni... poistin puhelimen muistista yhden ohjelman jonka koko on vain vaivaiset 152kt... ja nyt puhelimessa on vapaata muistia 113 megaa!...
Mikä tuo ohjema mahtoi olla? Että osataan me muut varoa. Kannattaa myös, jos vain viitsit, olla yhteydessä ohjelman tekiöihin. Olisivat varmasti erittäin kiitollisia, ainakin jos on kyseessä pienempi "independent" kehittäjä!
Kannattaa päivittää puhelimen ohjelmisto. Uudemmissa ohjelmisto versioissa on mukana OnDemandPaging ominaisuus, joka optimoi puhelimen vapaan muistin määrää, niin että sitä on todella vaikea saada täyttymään. Ominaisuus tuli mukaan muistaakseni versio 20.xxx.xxx ja sitä uudempiin.
Painamalla tuota valikkopainiketta (nelisuuntaisen ohjaimen vasemmalla puolella) n. 2 sekunttia saa auki valikon jossa näkyvät aukiolevat ohjelmat. Kannattaa tarkistaa ettei taustalla ole suuriamääriä sovelluksia auki. Itsellä jäi kerran vahingossa GPS sovellus auki ja ihmetytti mieletön akun kulutus.
Nyt tulee vähän offtopicia, sori siitä... Mutta onkos kellään ideaa siitä miksi esim. Nokia N81 puhelimessa tuota musiikki sovellusta ei saa pois päältä?? Se on aina päällä, eikä pysty sammuttamaan edes tuolta valikkopainiketta pari sek painamalla tulevasta listasta. Onko muissa nokian puhelimissa tälläistä "ominaisuutta", että jotain ohjelmaa ei saa sammutettua?
Tuo Musiikkisoitin on tosiaan hieman hassu, omassa N95:a tulee aina oikeaan toimintonäppäimeen "piilota" ja kun sitä painaa niin soitin jää luonnollisesti muistiin. Painamalla "Valinnat" -> "Poistu" pääsee kuitenkin soittimesta pois. Miten lie N81:ssä?
PBC SMSControl. mutta mä tein niin et asensin ton sit muistikortille... mä tarvin tota ohjelmaa kun N95:ssa ei oo viestilaskuria ja jos alkaa sitten joku muisti tulemaan täyteen niin poistan tuon sitten vaan taas ja asennen uusiksi. ja tup_sukka..,mul on täs V20.0.015
Ok. Tuossa versiossa demand paging ominaisuus oli ensimmäistä kertaa mukana. Tuleeko sitten luurista koskaan noita "out of memory" nootteja. Mikäli ei tule, niin kysesssä voi olla vain harmiton bugi vapaan muistin laskemisessa tms. Toi vapaan muistin määrä on epäilyttävän suuri yhden mokkulan tappamisen jälkeen...