Nopein tapa koodata DivX/XViD - DVD?

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by psychi, Jan 18, 2005.

1. psychi

psychi Member

Trophy Points:
    11
    Tämä kysymys on luultavasti tullut esiin useammankin kerran mutta en nyt ensihäntään löytänyt sellaista postausta.

Eli olisiko kokemuksia millä ohjelmalla saisi koodattua divx/xvid videon dvd:lle käypäiseksi nopeiten?

Itse olen yhden dvd:n tuolla dvd-aseman mukana tulleella nerolla (6.3) koodannut ja polttanut. Prosessi kesti useita tunteja. En tiedä mahtaako sitten eri ohjelmien välillä olevan suuria eroja, mutta kuitenkin...

2. Jazu90

Jazu90 Member

Trophy Points:
    16
    No eipä tuohon ole olemassa (ainakaan tällä hetkellä) nopeaa ratkaisua sillä nopeus riippuu tietysti koneen tehoista mutta myös tiedoston koodaamisen tarkkuudesta, eli mitä kauemmin kestää sen parempaa jälkeä tulee.

Itse käytän DVD2SVCD nimistä ohjelmaa ja siinä kooderina toimii Cinema Craft Encoder jolla tulee ihan hyvää jälkeä. Tosin aikaakin menee semmoiset pari tuntia mutta mihin tässä on kiire? pistää koneen koodaamaan yön ajaksi ja aamulla kaikki on valmista.

3. Spotteri

Spotteri Regular member

Trophy Points:
    26
    Avisynth + CCE 2.67 encodaustyylinä One-pass VBR.
    Pakkaa DVD-resoa(720X576) 2:n gigan penalla realiajassa, ellei nopeammin.

Jos ei ole varaa CCE:n hankkimiseen, niin on ilmaisena vaihtoehtona suunnilleen yhtänopea, mutta ei laadultaan niin hyvä, QuEnc.

Share This Page