Nopeuden nosto DC++:lla

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by Vanilja1, Oct 18, 2009.

1. Vanilja1

Vanilja1 Member

Trophy Points:
    16
    Olen yrittänyt hakea hakutoiminnolla mutta en löytänyt vastausta kysymykseen vanhoista jutuista. Sieltä löytyi vastauksia erittäin alhaisien nopeuksien korjaamiseen, mutta nyt ei ole kyse siitä vaan silkasta ahneudesta kun pitäisi saada huippunopeaa ;-)

Minulla on DC++ vers 0,75 ja käyttiksenä Vista ja nettiyhteys on 100 Mt kuitukaapeli. Asetuksissa on ulos päin 2 slottia ja mulle päin 6, mutta en edes käytä kuin 1 tai 2 kerrallaan. Olen kokeillut latailla testinä erilaisilta käyttäjiltä, mutta en ole millään saa nopeampaa kuin jotain 200 kt/s. Eikö kuitukaapelilla pitäisi pystyä parempaan? Jos pystyy niin missä mulla on vika?

Vai olenko vain liian ahne...

2. Misferatu

Misferatu Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä mulla on tullu sieltä yli 1mbits 10 megasella, eli ei ainakaa yhteydestä ole kiinni.. Ja mulla oli kaikki oletuksena..
    Jostain säädöistä varmaa, ootko active?

3. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Trophy Points:
    26
    Säädöt pitää laittaa kuntoon.. sit pitää saada sellasia hubeja jossa paljon nopeita yhteyksiä.. jos sillä jolta lataat on joku 1 meganen uppi netissään niin et voi siltä saada 100 megan edestä..

Et oo liian ahne.. oot vaan liian kokematon...

4. Vanilja1

Vanilja1 Member

Trophy Points:
    16
    No oon nyt taas tutkinut noita ohjeita pää höyryten ja ilmeisesti en oo aktiivi kun mun ukkeli on sininen ja muilla on vihreä...

Nämä asetukset oli joku neuvonut ja ne on kunnossa.
    DC++ asetukset:
    - [X]Firewall with manual port forwarding
    - External/WAN IP = ulkoinen IP-osoite http://www.ipheaven.com/
    - [X]Don't allow hub/UPnP to override
    - TCP 1412 - UDP 1412 - TLS 1412

Mutta sitten se NAT...sitä en ymmärtänyt että miten se tehdään vaikka kuinka luin ohjeita. Eli mun ulkoinen IP on xx.xxx.xxx.60 ja oletusyhdyskäytävä on xx.xxx.xxx.1 niin tarkoittaako tuo että se NAT on väärin?

Sitten luki ohjeissa näin: "P2p-ohjelman porttiohjaus tehdään reitittimeen laittamalla ipconfig-komennolla näkyvä tietokoneen IP-osoite ja p2p-ohjelman asetuksissa oleva TCP/UDP-porttinumero reitittimen NAT-asetuksiin. Joihinkin reitittimiin on tehtävä NAT:in porttiohjauksen lisäksi myös porttiohjaus p2p-ohjelmalle reitittimen palomuurin asetuksiin. "

Siis meikäläisen kehnolla tietokonetietämyksellä tuo ei sano mulle mitään.. Miten minä pääsen jonkun reitittimen NAT-asetuksiin ja miten minä ne muutan?

Ja pitääkö jotain muita asetuksia vielä muuttaa? Palomuuri pitäis olla ok, koska tuloksia kuitenkin tulee.

Sitten vielä semmoinen probleemos, että siellä DC++:ssa näkyy mun kohdalla IP-osoite ja muilla ei näy? En löytänyt mitään kohtaa mistä sen sais pois?

5. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Trophy Points:
    26
    kato modeemistas onko siellä pohjassa tiedot millä voit päässä selaimen kanssa säätämään nat juttuja modeemiis/routteriis.. sit siel modeemis o NAT / Virtual Server etc osio jossa pääset portteja säätämään... sit sun täytyy kohdistaa portti sieltä modeemista suoraan sun tietokoneelle.. eli vaikka 192.168.0.112 osotteesee kohistat sen portti avaamisen.. sitten joudut säätämään tietokoneelta erikseen verkkoyhteys asetuksista omalle koneelles sen 112 loppuse ip osotteen..

6. maksis

maksis Regular member

Trophy Points:
    26
    kuituyhteydellä modeemi...? yleensä hitaat nopeudet johtuvat kyllä toisesta käyttäjästä. 100 mbit yhteydellä myös hidas reititin voi estää täyden nopeuden saavuttamisen, mutta useisiin kymmeniin megabitteihin pitäisi päästä kuitenkin. IP-osoitteen näkyminen omalla kohdalla on normaalia, eikä se tarkoita että kaikilla muilla näkyisi vain sinun IP.

Share This Page