Norton 2007 Hyvä vai Huono???

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by Darckey, Nov 16, 2007.

1. Darckey

Darckey Member

Trophy Points:
    16
    Mitä mieltä olette norton2007 antivirus ohjelmasta? Olen itse ostanut kannettavan jossa on norton2007 ja päivitys loppui, joten nyt ainakin voi vaihtaa sen toiseen jos se on tarpeellista.

Olen lukenut muutamasta foorumistä että Norton2007 on ihan surkea ja hidastaa paljon konetta, pitääkö paikkaansa? Itse en sillain ole pystynyt huomaamaan eroa koska mulla on vista ja se on kuulemma tosi raskas koneelle!

Onko mitään muita hyviä antivirus ohjelmia? Saa ehdottaa vaikka maksullisiakin ohjelmia!

Kiitos!

2. jonna66

jonna66 Regular member

Trophy Points:
    26
    Vaikka kuinka hidastais konetta pidä norton tai hanki f-secure.Ne pitää oikein päivitettynä virukset loitolla.
    kevyt ohjelma=huono ohjelma.

3. Xaboom

Xaboom Regular member

Trophy Points:
    26
    Reps =)... Pitääpä tästä edespäin koodata tosi muistisyöppöjä ohjelmia =). Itsellä AVG antivirus pelittänyt hyvin... Paras virustorjunta on kuitenkin omat aivot (Eli miettii mitä sähköpostiliitteitä yms. aukaisee).

Last edited: Nov 16, 2007
  4. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Trophy Points:
    26
    Riippuu koneen tehoista miten se sitä hidastaa. Esim itselläni on sen verran tehoja koneessa, että ei enää hirveästi ole väliä mitä virustorjuntaa siellä tautalla pyörittelee. Tällä hetkellä käytän Norton 07 Internet securityä, josta en kyllä ole vielä löytänyt vikaa tai valittamisen aihetta ja olen käyttänyt sitä jo kuukausi tolkulla. Parempi tämä on joka tapauksessa kuin F-Secure.

5. Darckey

Darckey Member

Trophy Points:
    16
    ...joo ittelläni on dualCore prosu 2x1,8GHz ja muistia 2Gigaa...

Rupeeko jo siinä olemaan sen verta tehoja ettei enää haittaa, vai?

6. Pesmerga

Pesmerga Regular member

Trophy Points:
    26
    No eiköhän :)

7. Xaboom

Xaboom Regular member

Trophy Points:
    26
    No, riippuu mitä sillä koneella muuta teet? Kyllähän tuo peruskäyttöön riittää hyvin ja haittaa vaikka kuin rohmu ohjelma on viruksien metsästyksessä, mutta jos ne tehot tarvitaan muuhun käyttöön niin sitten tietenkin jostain pitää karsia. Ihan ok ohjelmahan tuo Norton vissiin on , tosin en näe siinä mitään ylivoimaista muihin nähden. Yks tykkää äitistä ja toinen iskästä... Ja tietenkin se on aina paras joka itsellä on =)

Last edited: Nov 16, 2007
  8. q-hub-op

q-hub-op Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse suosittelen vaihtamaan kaspersky:n. Itsellä toimii täydellisesti.

9. LoBer

LoBer Regular member

Trophy Points:
    26
    Sanotaan nyt kylmästi, huono. Ei poista kaikkia viiruksia, tuosta ei pitäsisi edes maksaa. Suosittelen lämpimästi F-Securea, Pandaa tai q-hub-op:n mainitsemaa Kaspersky-ohjelmaa.

10. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on kannettavassa Norton intetrnet security 2007 ja pöytäkoneessa f-secure 2007. kummatkin toimii hyvin eikä ole pahemmin kumpaakaan konetta hidastanut, päivitykset tosin tulee todella nopeasti F-secureen, ja f-secure vaikuttaa muutenkin kevyeltä. Ilmaisiin en luota enää pätkän vertaa sen verran huonoja kokemuksia on ollut. Että kyllä sitä mielummin maksaa kunnon turvasta ja tietää että kaikki toimii, kuin ottaa ilmaisen jonka toimivuudesta EI ole takeita. En aio rueta tästä haastamaan kenenkään kanssa riitää.

Eli jos Norton on hyvä vaihtoehto ja F-secure sitäkin ehkä vähän parempi. Toivottavasti auttoi edes vähän. :)

11. Thor1993

Thor1993 Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen tutkinut asiaa ja päätynyt siihen tulokseen että ilmaiset on ihan yht hyvii ku maksulliset nyt täl koneel on avast viruksia varten ja AVG antispyware spywareja ja malwareja varten. Iskä sano et ostais mulle tähän f-securen tai nortonin mut mitä turhaa noi on sen tasosia ja kevyitä vielä että ei tarvii.

Joten suosittelen Avastia ja AVGtä ja nyt on ollu pari päivää testissä Spy Emergency niminen softa ja sekin vaikuttaa lupaavalta ja siinä on myös ilmaisversiossa 247 taustasuoja toisin kuten AVGssä

12. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Sellainen pieni kommentti on pakko pistää, että on myös ilmaisia ohjelmia, jotka toimivat vähintään yhtä hyvin kuin maksulliset. Esimerkkinä Avast!, joka on itselläkin pelittänyt loistavasti jo kauan.

13. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Kuten tuossa jo mainitsin niin mulla huonoja kokemuksia ilmaisista, myös avastista. Mutta Avast toimii todella hyvin äidilläni kun hän ei pahemmin nettiä käytä, eli en sano että se huono olisi.

14. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Eh... Mitähän ajat takaa sillä, että äitisi ei käytä paljon nettiä? Sama se on miten paljon nettiä käyttää, kunhan sitä osaa käyttää järkevästi (lue:turvallisesti). Mielenkiinnosta, millaisia huonoja kokemuksia sinulla on avastista?

15. Zuikle

Zuikle Member

Trophy Points:
    11
    Justiinsa juu, perusteleppa hiukan? :D

16. akukalle

akukalle Regular member

Trophy Points:
    26
    joku ilmanen virustorjunta ja winkun palomuuri hoitaa homman

17. Topi1234

Topi1234 Regular member

Trophy Points:
    26
    Huonot kokemukset ovat, silloin kun käytin avastia pienet pahat pääsi sisään, koska kun scannasin koneen ihan kerralla muutamalla netin scannerilla, ne löysivät viruksia jo 2 avast viikon jälkeen, samaa ei ole tapahtunut mulla ainakaan ainoallakaan maksullisella, mutta eiköhän jätetä tämä väittely tähän, ok?

Aivan ja mainittakoon niille jotka väittävät että maksulliset ovat raskaita, mainittakoon että F-secure on tässä keventynyt paljonkin, 2008 versionkin on jo tilattu koska se on keventynyt taas(testasin kokeilu versiota).

18. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Käypäs huviksesi lukemassa Hijackthis -lokeja, ja ylläty kuinka monesti siellä lymyilee haitakkeet sulassa sovussa Nortoneiden ja F-secureiden seassa, siinä missä ilmaistenkin kanssa. Ja syy on selvä, ihminen on heikoin lenkki.

Last edited: Nov 19, 2007
  19. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Jos on samanlainen koneen hidastaja kuin Internet Security, niin kannattaa poistaa ja vaihtaa kevyempään.

20. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Kiitos yamaneko, kun tiivistit pointtini.

Share This Page