Onko ko. palomuurissa sellaista configurointia, millä sen saisi sallimaan joidenkin tiettyjen nettisivujen avaaminen? Itse en ole sellaista löytänyt. Koulussa on tällä hetkellä yhden kurssin kokeet (15 kpl) ja kaikki materiaali verkossa, mutta en voi kirjautua sisään, tai muutenkaan käyttää kyseistä saittia ilman, että palomuuri on pois päältä. Välillä menee useampi tunti ko. saitilla ja hirvittää surffata ilman palomuuria...
Agent_007, se räpsäyttää ruudulle tämän kaikille tutun "sivua ei voi näyttää" sivun eli saman kuin jos yrittää osoitteeseen, mitä ei ole olemassa. Kun palomuurin ottaa pois päältä, sivu toimii normaalisti. Degra, mulla on tuo koko softapaketti. En ole siltikään löytänyt moista...
Sellaista vielä, että käytän "medium"-asetusta muurissa ja sitä en haluaisi pienentää. Jos jotenkin vain voisi sallia pääsyn joillekin tietyille, tähän asti muuri päällä toimimattomille sivuille, niin hienoa.
Se löytyy sieltä asetuksista mistä voit määritellä mille sivuille pääset ja mille et. Esimerkiksi ns. "aikuisten sivut" on asetuksissa niin ettet pääse niille. Eli jos sulla on 2004-versio, kaksoisklikkkaat sitä maapalloa ja se on muistaakseni alimmaisin sovellus ja sieltä asetukset, ja siellä on ne nettisivujen asetukset, ja ilmeisesti haluamasi sivu on estojen listalla.
Ööh...ei ollut. Ei siellä ole mitään sivuja "kiellettynä". Jostain syystä nortoni ei vain anna mennä tuolle sivustolle. Sama juttu tapahtuu yrittäessäni kirjautua eräälle korkeakoulun sähköpostipalvelimelle. Palomuuri pois päältä ja onnistuu. Hämärää...
Joo, tuossa Nortonissa, Securityssa, on jotain outoa aina silloin tällöin. Muistelen että jossain vaiheessa ainakin pääsi Suomi24-sivuille kirjoittelemaan, mutta kun oli kirjoituksen tehnyt, niin kirjoitusta ei näkynyt missään. Mulla oli mm. eräiden firmojen ostotilausjärjestelmissä sellaista häikkää että kun tein tilauksen, se tilaus ei kuitenkaan mennyt minnekään eteenpäin, kun tuli vaan "erroria", ja tämä tapahtui nimenomaan Nortonin kanssa. Tehokas paketti, mutta välillä on jotain ihme häikkää.
Symantecilta sain jotain ohjeita miten tuon sivuston sai toimimaan (Suomi24-sivusto siis), mutta siitä on jonkinverran aikaa eikä mulla enää tuota Nortonia käytössä, enkä valitettavasti muista miten se tapahtui.
Koitappa laittaa se internetasetuksista / Suojaus / luotetut sivustot . Sama muuri oli mullakin aikanaan + systemworks , mut muistaakseni noin pääsi minne pitikin . Voi olla , että mun pään muistikampa on jo vanhentunut liikaa ...