Taas winukka kettuilee. Ongelmana on se että winukka välillä jämähtää. Ei kuitenkaan usein. Ja joskus kun katson leffoja, niin kuva jämähtää noin 30s ajan. Laitoin XP levyn asemaan ja käynnistin koneen asemalta. Windows setup alkoi latautumaan, mutta melkein heti tuli error: ntdll.dll vioittunut. Eli en voi asentaa winukkaa uudestaan. Mikä neuvoksi?
En aloittanut asennusta windowsissa. Asennuslevy on ehjä. Muistit on ehjiä. Kovalevy on kylläkin aika vanha, mut ei pitäis olla mitään ongelmia sen kanssa.
Minulla on kannettavassa tietokoneessa Windows Home edition SP1. Ensimmäistä kertaa koneen elämässä, se kohtaa remontin ja joutuu suursiivouksen uhriksi. Ainoa vaan, että NTDLL.DLL pottuilee mulle. Sininen ruutu vaan ilmestyy ja siinä teksti Unknown Hard Error ... mikä neuvoksi?
kerrotko mitä muuta siinä lukee? stop: ja numerot / teksti voisi auttaa. kovalevy olisi varmaan hyvä testata.. SP2 kannattaa asentaa kun saat koneen kuntoon.
No onko olemassa jotain kovalevyn testaus ohjelmaa? Ainakin toi Levyn eheytys toimi, mut ei sekään auta.
Tervehdys, tässä lisää oireita. Aluksi kone meni xp professionalin asennuksessa jumiin heti aluksi, ennen kuin lataaminen edes alkoi. Pikkuhiljaa olen päässyt pidemmälle. En tiedä miksi, tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Kuitenkin aina tuli vastaan ongelma, esim. usbechi.sys oli korruptoitunut, tai vga.sys etc. Korjailin käsipelillä Windowsin resourcefolderista nappailemalla ja kopioimalla systemfoldereihin, joissa vioittunut file oli. En tiedä oliko siitä mitään apua, koska nyttemmin olen aina jäänyt jumiin ihan latausvaiheen lopussa. Kone ilmoittaa, että kohta käynnistyy setup. Sitten jumahtaa ja ruutuun tulee teksti: STOP: c0000221 Unknown Hard Error \SystemRoot\System32\ntdll.dll osaako joku kertoa, mitä pitäis tehdä. En ole todellakaan mik''n guru, joka ymm'rt'isi xp terminologiaa edes hyvin. Tein profiloinnin Belarcilla, laitan joitain osia siit' t'h'n mukaan. Windows XP Home Edition Service Pack 1 (build 2600) 60,00 Gigabytes Usable Hard Drive Capacity 13,16 Gigabytes Hard Drive Free Space DVD+RW RW8165 [CD-ROM drive] Local Drive Volumes c: (NTFS on drive 0) 60,00 GB 13,16 GB free Kingston DataTraveler 2.0 USB Device [Hard drive] (1,03 GB) -- drive 3 TOSHIBA MK6021GAS [Hard drive] (60,01 GB) -- drive 0, s/n 34N12168S, rev GA024A, SMART Status: Healthy Winbond Memory Stick Drive [Hard drive] -- drive 1 Winbond Secure Digital Drive [Hard drive] -- drive 2 Board: FUJITSU SIEMENS AMILO M Rev.A th'nks, k
Paavalille: tuolla levyltä löytyy kovalevyn tarkastus softia. http://www.ultimatebootcd.com/download.html Maxtorin softaisi tarkastaa muutkin merkit. ja windowssin omaa levynvirheentarkastustakin voisit kokeilla. uusirytmi: http://support.microsoft.com/kb/314474 tuon mukaan voisit myös tehdä kovalevylle tarkastuksen sillä syynä korruptoituneet tiedostot, myös muistin voisit testata.. ohje kehoittaa tekemään myös korjaus asennuksen, joka voi olla aiheellista mikäli muut keinot eivät auta.