NTFS Win2000 boottaus käyttäen DOS:ia tai jotain LiveCD:tä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by nouneim, Oct 12, 2007.

1. nouneim

nouneim Member

Trophy Points:
    11
    Tervehdys!

Alunperin ongelma oli ihan toinen, mutta yhden kohtalokkaan virheen takia tilanne on nyt se että wintoosa ei käynnisty edes loggaukseen asti vaan kaatuu sammuksiin. Ongelmana on system32 kansiossa oleva väärän niminen dll-tiedosto, eli windows ei löydä sitä käynnistäettäessä. Helppo homma korjata jos vain saisi jotenkin uudelleennimettyä sen.

Eli löytyisikö jotain korpulta/cd boottaavaa käyttistä, jolla voisi sitten muokata tuon nimen. Läppärillä on Windows 2000 Pro sp4 ja NTFS tiedostojärjestelmä. Dossia ainakin osaisin käyttää jotenkuten, olisiko olemassa jotain NTFS muodossa kirjoittamaan pystyvää levykkeeltä starttaavaa sellaista? NTFS4DOS ja NTFSDOS ohjelmat löysin netistä mutta en ole varma toimisiko niillä tai saisinko toimimaa. Vaihtoehtoisesti jokin helppokäyttöinen linukka joka ymmärtäisi kirjoittaa NTFS päälle, toimisiko esim Puppy?

Asennuslevyt/recoveryt yms. ovat Suomessa ja itse ulkomailla, joten niistä ei ole apua nyt.

2. Make_72

Make_72 Regular member

Trophy Points:
    48
    itse olen käyttänyt Windows XP - USB Stick Edition - Only 60 MB ,eli se käynnistetään usb tikulta ,löydät ton varmaan googlettamalla ,se on hyvin helppo käyttää,kopioit sen tikulle ja tikku kiinni siihen koneeseen ja menet biossiin ja laitat sen käynnistymään siitä usb-tikulta,kunhan muistat että se MS-DOS-komentojonotiedosto on siinä tikun juuressa,ettei se ole missään kansion sisällä. toi käynnistyy myös cd:ltä jos ei satu usb-tikkua olemaan =)

edit: tuolta saat sen > http://depositfiles.com/en/files/1408783

Last edited: Oct 12, 2007
  3. nouneim

nouneim Member

Trophy Points:
    11
    Juu kiitoksia. Varmaan tuokin toimisi, itse sain sen jo toimimaan vastavalla tavalla BartPE:n avulla. Itse alkuperäinen ongelma jäi vielä ratkaisematta mutta avaan siitä oman aiheen kun on ihan eri ongelma.

Share This Page