Eli eilen sain tuossa kotiin koneen osia ja kasasin niistä koneen , nyt kun yritän asentaa windows xp:tä tulee virheilmoitus "ntldr puuttuu - paina ctrl + alt + del ". Kovalevynä toimii kaverin vanhaa seagate joka on alustettu. Löytyykö viisaammilta apua ongelmaan ?
juu , olen noita katsonut mutta ei ole auttanut mikään. en pysty tekemään korjausasennusta kun en pääse sinne asti. cdrom + kovalevy järjestystä olen koittanu vaikka minkälaisia mutta aina tuo sama virhe. + kovolla ei ole edellistä windowsin asennusta.
Asennuslevy alkuperäinen? Jumpperit kovossa ja cd-asemassa ok? Johdot kiinni kunnolla? Käynnistys järjestys Cdrom ekana? tunnistuuko asemat biossissa?
tämän ongelman sain korjattua , nyt on ongelmana että windowsin asennus ei lähde pyörimään , biossista pistetty boottamaan cd:ltä mutta tämäpä jatkaa suoraan windowsin käynnistykseen. onko olemassa erilaisia näppäinyhdistelmiä millä saisin windowsin asennuksen starttaamaan
Jos levyltä käynnistäminen toimii oikein, koneen käynnistyksen yhteydessä pitäisi näkyä hetken aikaa "Paina jotakin näppäintä käynistääksesi levyltä...", jolloin pitää toimia ohjeistuksen mukaisesti. Jos kyseistä tekstiä ei tule, ei levyltä käynnistäminen toimi. Yksi mahdollisuus on tehdä esim. Windows 98:n käynnistyslevykä, jolla käynnistää kone CD-tuen kanssa ja tämän jälkeen kun DOS on käynnistynyt, siirtyä CD-aseman hakemistoon ja kirjoittaa "asenna". CD-aseman hakemistoon pääset kirjoittamalla "cd x:", jossa x: on CD-aseman tunnus.
Yksi mahdollisuus on viallinen muistikampa. Olen yhteen Fujitsu Siemens koneeseen törmännyt, joka samaa valitteli.