NTLDR Puuttuu- virhe asennettaessa Windows 7

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by mina_vaan, Jan 3, 2012.

  1. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Ostin hiljattain uuden tietokoneen, kasasin sen ja se näytti toimivan hyvin, kuitenkin kun yritin asentaa kovalevyltä extractattua windowsin levykuvaa, tuli ilmoitus: NTLDR Puuttuu. Paina CTRL+ALT+DEL käynnistääksesi uudelleen. Minulla ei ole MITÄÄN muuta tietokoneessa kiinni kuin kovalevyni, joka voisi vaihtaa boottijärjestystä, joten kyse ei ole siitä. Ja kun painan F8 käynnistäessä, ei minulle tule mitään vaihtoehtoja, vaan kaikki jolta voin boottia ja se lista taas ei hyödytä, joten ei auta mikään korjauskaan, joten mikä ihme avuksi kun eihän tuo Win 7 edes tarvitse mitään NTLDRää koska se oli välttämätön vain XP ja 2000 malleissa. Auttakaa te tietäväiset kun olen jo kaikkea kokeillut. (Koneen specsit: Asus M5A99X EVO, AMD FX-6100, Corsair GS600, Kingston HyperX 8GB)
     
  2. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Tuossa. googlesta näytti tulevan aika paljonkin aiheeseen liittyvää kirjoittelua... itelle ei tullu muuta mieleen kuin se että sulla on vanha kovo joka on joko rikki tai huonosti formatoitu ja se aiheuttaa tuon.
     
  3. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mä olen lukenut jokaisen noista aiheista ja mikään ei auta. Ja isän tietokoneella formatoitu tämä mun Maxtori eikä siellä ole tosiaan muuta kuin nuo asennustiedostot. Ja tämäkin kone tunnisti sen "Windows installer"iksi.
     
  4. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Niin millä ohjelmalla se on formatoitu? Jos käyttää vanhaa kovoa uuteen kokoonpanoon niin se kannattaa vetää kunnolla tyhjäks killdiskillä tai dban:lla.. ei millä winukan omalla pika-alustus optiolla.

    EDIT:Tai sitten se sun maxtoris on tullu tiensä päähän..
     
    Last edited: Jan 3, 2012
  5. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Formatoin sen nyt KillDiskillä, mutta nyt sinne ei saa extractattua enää niitä tiedostoja! Olipa kiva juttu... näinköhän sinne saa enää mistään asennettua yhtään mitään ?
     
  6. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Siis selostas nyt ihan tarkalleen että mitä sä oot tekemässä ja mikä sinne pitäis saada "extracttua".....
     
  7. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Siis yritin purkaa waretettua windows 7 .iso asennustiedostoa mun kiintolevylle (jonka sain siis onnistumaan) koska mulla on dvd-ram asema ja ainut dvd levy mikä mulla on sattuu olemaan dvd+rw eli sille levylle ei mun asemalla voi kirjottaa. Eikös sen asennuksen pitäisi toimia kiintolevyltäkin, kun siellä on siihet tarvittavat tiedostot? Jos näin on, niin siinä tapauksessa haluaisin tietää että miksi tuo edelleen sen formatoinninkin jälkeen kysyy jotain NTLDRää??
     
  8. Kake41

    Kake41 Regular member

    Joined:
    Jul 11, 2011
    Messages:
    487
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei se noin vaan toimi.

    [Ware-ware!]
     
  9. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nyt tiedän miksi ilmoitus tulee. Se on formatoitu XPllä joten kone luulee että asennan XPtä joka siis tarvitsee tuon tiedoston nyt pitäis vaan saada joku ohjelma jolla formatoida ku ei oo esim. vistaa täs lähellä.
     
  10. pentsu

    pentsu Active member

    Joined:
    Mar 7, 2008
    Messages:
    1,388
    Likes Received:
    24
    Trophy Points:
    68
    Ei vaan se johtuu siitä että yrität käyttää tuota iso tiedostoa täysin väärin.
     
  11. mina_vaan

    mina_vaan Member

    Joined:
    Jul 16, 2009
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Eli toimii tuo asennus vain levyltä? no sitten asia on sillä selvä. Kiitos kaikille vastanneille! :)
     
  12. rick79

    rick79 Senior member

    Joined:
    Feb 15, 2009
    Messages:
    5,125
    Likes Received:
    547
    Trophy Points:
    193
    Windowsia ei voi minun tietojen mukaan asentaa kuin kolmella eri tavalla, levyltä, usb-tikulta ja verkkoasennuksena.Eli ei todellakaan niin että vaan dumbbaat ne filut tyhjälle kovolle ja että se siitä asentus. Sun pitää polttaa se .ISO-tiedosto levylle vaikka imgburn:lla, eli tehdä boottaava dvd. Sen jälkeen asentaa se dvd-levyltä sun tietokoneeseen. Tuossa On vielä rautalankaversio windows 7 asennuksesta..
     
    Last edited: Jan 4, 2012

Share This Page