Hei! Ajattelin nyt laittaa tänne hiukan kyselyitä koskien minun bluescreenejä. On kyllä ruvennut jo niin paljon vaivaamaan tämä asia kun ei mikään auta... Aiemmin laitoin tänne kyselyitä mistä johtuisi nämä minun tietokoneen jäätymiset (Eli mikään ei liiku, kaikki pysähtyy, en voi liikuttaa hiirtä eli koko tietokone pysähtyy) Näiden jäätymisten jälkeen tuli bsod, jossa luki tuo kyseinen ntoskrnl.exe, joka aiheutti kyseisen bluescreenin. Luulin aiemmin viaksi virtalähdettä sekä näytönohjainta, ostin uudet, ja bluescreenejä ei tullut pariin päivään. Olen tarkistanut muistit memtestillä, niissä ei mitään vikaa, en ole kellottanut mitään minun komponentteja, sekä crystaldiskillä tarkastanut kovalevyt. Alan jo olemaan neuvoton näiden erroreiden suhteen, ja toivoisin että joku voisi hiukan neuvoa minua, mistä tämä voisi johtua, tai mikä sen aiheuttaa. Olen myös päivittäny biosin uusimpaan versioon, sekä kaikki ajurit on uusimmat. Specsejä koneesta: Virtalähde: XFX PRO550W Emolevy: M5A78L-M LE Muistit: 2x 4GB Corsair 1333 Prosessori: AMD FX-4300 Quadscore 3.8mhz Näytönohjain: XFX AMD Radeon r7 260x Kiintolevyt: 60GB Kingston SSD, ST500DM002-1BD142 ATA Device DVD-Asema: ASUS DRW-24F1ST Kaikki on ostettu 2kk sisällä.
Emo epäilyttää. Tarkista eka et SSD ja kovon on molemmat AHCI moodissa. BIOS:ssa onnistuu. Muista toi http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676
Itellä kans ollu tämä ongelma melkeen samalla emolevyllä M5A78l LE nyt jo 2 vuotta ja välillä yrittänyt katsoa mikä voisi olla ongelmana. Olen vaihtanut muistit, näytönohjaimen ja SSD:n ja vieläkin tulee BSOD 2-4 kertaa viikossa johon olen jo tottunut. Itse kans uskon, että ongelma on paskassa emolevyssä, mutta varmuuta ei kyllä ole.
Joo, mä pistin nyt tilaukseen uuden emolevyn http://www.jimms.fi/tuote/GA-78LMT-USB3. Ilmottelen tänne sen jälkeisiä tunnelmia!
Itellä ollut vähän samanlaista. Vähän väliä käsittämättömästä syystä bluescreeni iskee, tai muuten vaan kaatuu koko systeemi. Emo on kans ihan samanlainen Asus M5A78L AM3+. Kai tässä pitää itsekin uutta emolevyä ruveta hankkimaan jossakin vaiheessa.
Itse muuten olen muutaman kerran asentanut windowsin uudelleen ja sama ongelma on jatkunut, joten itellä todennäköisesti ei ole ongelmana windows vaan juuri tämä emolevy. Odotan innolla tuloksia siitä kun Juhoo vaihtaa hänen emolevynsä, koska jos bsodit häviää niin emolevy lähtee täältä heti tilaukseen.
Laitoin eilen tilaukseen, ja tänään sai matkahuolto jo ennakkotilauksen. Eli huomenna on jo paketti perillä!
Joo! Emolevy saapui eilen, ja sain kasattua ja asenneltua windowsin sekä siihen kuuluvat päivitykset. Nyt toiminut tämän päivän moitteetta, eikä ole bluescreenejä tullut! Suosittelen Niklas70, ja Pommi12 kokeilemaan toista emolevyä!
Joo pitaa katella kun paasee taalta ulkomailta pois ja jos toimii viela silloinkin moitteetta kun olen tullut pois 25.12 niin pistan heti tilaukseen ja toivon etta lahtee itsellakin bsodit pois .
@Juhoo94 Fiksu homma kertoa jos ongelma tuolla ratkesi. Aika paljon on noita emoja myyty ja monella saattaa olla samanlaista ongelmaa. Merkissä ei ole isompia vikoja, tuossa mallissa jotain mystistä. Foorumit kertovat samantapaisia juttuja. Emo vaihtoon, mielellään päivitystä piirisarjoihin.
Nyt toiminut jo 2 päivää ilman bluescreenejä! Kiitos kaikille jotka yrititte neuvoa tässä ongelmassa! Eiköhän tämä oo ratkaistu!
Vieläkö toimii? Tulin juuri kotiin ja ajattelin tässä pistää uuden emolevyn tällä viikolla tilaukseen jos on toiminut ongelmitta vieläkin tähän asti.
Niklas70, vielä toimii kun unelma! Ei ole pysähtynyt kertaakaan sen jälkeen kun uuden emolevyn laitoin kiinni. Suosittelen kokeilemaan jos ne bsodit häviäisivät sullakin!