ntoskrnl.exe

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by T.M.O.E., Nov 29, 2004.

  1. T.M.O.E.

    T.M.O.E. Regular member

    Joined:
    Apr 29, 2004
    Messages:
    114
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Vaihdoin palomuurin ZoneAlarmista ----> Sygateen ja sen jälkeen alkoi ilmoitella että Sygate blokkaa kyseisen ohjelman internettiin pääsyn. Yritin googlettaa ja sain aavistuksen että kyseiset "kernel" tiedostot ovat windowsin omia levyn jako, asennus, ja ajuri ohjelmia. Eli kuukluisiko kyseisen ohjelman saada mennä nettiin vai onko kyseessä esim. troijalainen ?

    Kiitos avusta.
     
  2. turska

    turska Regular member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    4,040
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Sama teksti joka paikassa mitä alla,eli always permit,toki pienellä varoituksen sanalla:
    FILENAME: Ntoskrnl.exe.
    PROGRAM NAME: NT OS Kernel.
    DESCRIPTION: The Windows NT/2000 Kernel.
    RECOMMENDED ACTION: Always permit. Note that this file is attacked and altered by many Trojan horses and worms; scan regularly.

    Tuolta lisää tietoa ohjelmista jotka pyytää lupaa päästä nettiin:
    http://www.pcmag.com/article2/0,4149,654619,00.asp
     
    Last edited: Nov 29, 2004
  3. Wezda

    Wezda Regular member

    Joined:
    Sep 12, 2004
    Messages:
    380
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Tein saman vaihdoksen ZoneAlarmista ---> Sygateen ---> ZoneAlarmiin, viikko Sygatea riitti mulle.

    Varmasti tehokas työkalu, mutta tuotti liikaa päänvaivaa.
    Monille tutuille sivuille ei päässyt, edes kirjaston kirjoja ei voinut lainata.
    Sen lisäksi herjasi monista tiedostoista kuten ntoskrnl.exe

    Zonealarm on edelleen ykkönen, ainakin mulle.
     
  4. T.M.O.E.

    T.M.O.E. Regular member

    Joined:
    Apr 29, 2004
    Messages:
    114
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    turskalle suuri kiitos, tuli erittäin kattava vastaus ja hyvä linkki tulevaisuuden ongelmia varten. Kiitos.

    Wezda kyllä minä sinuna laittasin ton sygaten toimimaan ja vaihtasin ton Zonen pois. Hyvinhän se muuten toimii mutta raskas yhteyksien käyttö (eMule) paljasti sen kyvyttömyyden. Se ei osaa huuhdella muistista ei-aktiivisia yhteyksiä ja mun koneen kohalla se johti täydelliseen jumiin. Sygaten asennettua ei ongelmia ole ollut.
     

Share This Page