Milläs ohjelmalla tuo onnistuis kätevästi? Ainakaa Nero ei poltettaessa VCDeeks osaa tehä ilmeisesti sitä kunnolla kun kuva jää 60 hertsiseks ku pitäs olla 50 (= normaali PAL). Telkka ei siedä tota 60Hz kuvaa.
Kokeilepa TMPGEnc ohjelmaa sen pitäisi osata käännellä myös noita mpg tiedostoja. Sovella hieman tämän ohjeen loppuosaa, jossa käsitellään kyseistä ohjelmaa: http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/dvd2vcd_smart_d2v_tmpg_suomeksi.cfm Ohjelman voit ladata tästä: http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/videotyokalut/tmpgenc.cfm
Cakeaman Kun teit sillä Nerolla muistithan valita videocd:n asetuksista Encoding resolution kohtaan valinnan PAL. Ja jos tuo tmpgenc ei toiminut niin voisitko vähän kirjotella että millä asetuksilla yritit tuota tehdä. Eiköhän tänne satele sitten neuvoja. ( ja mitkä mahd. ovat tuon alkuperäisen "filen" arvot ) ps. ei oikein ihan noin tyhjän päälle irtoa vihjeitä
Juu muistin kyllä. Koitin TMPGEnc:llä muuntaa useampaa videota. Avit kyllä muuntuu mut mpegit ei. Mpegiä kun koitin muuntaa NTSC:stä PAL:ksi ni tuli tuo "can not be created". Wizardin mukaan valitsin Video-CD: "PAL" ja seuraavasta ikkunasta "4:3 625 line (PAL)". Sitten pelkkää nextiä ja OK:n jälkeen saankin tuon ilmotuksen.
Tätähän mä ekaks kokeilin kuitenki ja tämmösii tietoi irtos Vatasen Pikes Peak lietsonnast: Video Attribute : Video compression mode : MPEG-1 TV system : 525/60 (NTSC) Aspect Ratio : unknown = 1 Display Mode : reserved Source picture resolution : 320x240 Frame Rate : 25.00 Source picture letterboxed : Not letterboxed Bitrate : 1.54Mbps Audio Attribute : Audio Coding mode : MPEG-1 or MPEG-2 without extension bitstream Sampling Rate : reserved = 2 Audio application mode : Not specified Number of Audio channels : 2 Bitrate : 192 Kbps Number of Audio streams : 1 Onks nois nyt sit jotaa mikä pitää ottaa huomioo? ...Ja miten?
Nonniin,.. Nyt sitten kaikki alan "ammattilaiset" vihjeitä tänne kiitos.. Tuon edellä mainitun kaltaisen pätkän olen kyllä itse tuolla tmpgencillä väännellyt mutta... Vihjeitä: 1. Katso ettei filen nimi ole sama kuin alkuperäinen. 2. kokeile ilman wizardia - LOAD kohdasta template - Settings kohdasta muutella asetuksia
Voi #&@@¤...! Enhän mä dumass tajunnu muuttaa sitä nimee ku ei avistakaa muunnettaes tarvinnu... Kohta herää naapurit ku hakkaan päätä seinää!
Testailepa ensin perus asetuksilla. Sen jälkeen eri asetuksia jos alkaa tulla sotkuista jälkeä. ( esim. field order on yleensä käsittääkseni PAL:ssa bottom field first (field B) ) En kyllä vannomaan mene mutta itselläni se on toiminut.
Joo, toimi ihan perusasetuksillaki. Koko (ja laatu) vähä pieneni. Mites laadun suhtee, mihin asetuksii pitäs paneutua?
Oikeastaan asetuksiin ei juuri VCD:n kohdalla pysty kovinkaan paljoa vaikuttamaan, mutta Settings/video/motion search precicion kohdan asetuksella pystyy lopputulokseen hieman vaikuttamaan. Kannattaa kokeilla niitä. SVCD:n kohdalla asetuksia pystyy muuttamaan enemmänkin. Mutta aina kun "tiedostoa" muutellaan niin laatu huononee.