Olen liittänyt tietokoneeni telkkariin S-video kaapelilla. TV:ssä on scart-adapteri. Ajurit olen päivittänyt ja johdot ovat kunnossa. Kuitenkin TV:ssä värit ovat puuromaiset ja esimerkiksi pilvitaivas näyttää sinisen ja valkosen sijasta violetilta ja vihreältä. Kuva välkkyy ja ei mahdu koko ruudulle. Olen lukenut nuo yleiset TV-out oppaat eikä niistä löydy ratkaisua ongelmiin. TV:ssä on SVHS-kanava ja AV-kanava. AV-kanavalla kuva on hetken selkeä, mutta puuroutuu kun aloittaa videon katselun. Ideoita?
Onko noi värivirheet ihan työpöydälläkin vai pelkästää videoissa(liikkuvassa kuvassa)? Miltä näyttää SVHS kanavalta(tuleeko edes kuvaa)?
Väriverheet on myös työpöydälläkin. Olen käyttänyt juuri tuota SVHS- kanavaa telkkarissa. AV-kanavalla kuva on hetken mustavalkoinen ja selkeä, mutta puuroutuu samanlaiseksi kuin SVHS- kanavalla. Voiko jotkut virkistystaajuudet vaikuttaa asiaan?
virkistystaajuus pitäisi mennä PAL/NTSC asetuksen mukaan oikein, ja yleensä se aiheuttaa vain mustavalkoisen kuvan jos on asetus väärin.
Voin lähettää s-postiin kuvia,miltä telkkarin kuva näyttää. Jos joku osaisi selvittää vikaa tätä kautta. Laittakaahan sähköpostiosoitteenne: X_a_n_d_e_r_84@hotmail.com