Onko nVidia GT530, 1024 Mt muistia pelaamiseen soveltuva? Tarkoitan lähinnä sellaisia pelejä kuten Civilization ja Heroes Might & Magic uusimmat versiot? Kyseinen näytönohjain on esim. NetAnttilan Asus CM6650 i7-koneen keskusyksikössä.
http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31151 Lähtökohtaisesti pakettikoneet ovat aina aikamoista kuraa. Asiasta on ihan oma ketjukin: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-215/pakettikone_vai_kasattu_jos_mietit_lue-885573/ Tuo NetAnttilan kone ei tee poikkeusta. GT 530 on budjettiluokan näyttis, jolla ei kummoisia pelejä pelata. Mainitsemasi pelit pyörivät vielä jotenkin, koska prossu on ihan ok. Enemmän näyttikseltä vaativat pelit eivät kunnolla pyöri. Samalla rahalla saisi paljon paremman koneen jos valkkaa osat itse. Esimerkkinä vaikka tämä setti: http://www.silentrig.com/cart/?prod...ducts[326]=1&products[542]=1&products[760]=1&
Kiitos vastauksestasi. Olen aika hämmentynyt tässä näytönohjainten viidakossa ja kun konemalleja on niin paljon, en ole mikään tekniikan ihmelapsi. Tutkin antamaasi linkkiä.
Pelikäyttöön kannattaa tällä hetkellä hankkia budjetin mukaan HD 6850, 6870 tai GTX 560Ti. Kaikki sellaisia näyttiksiä, joita ei taida yhdessäkään pakettikoneessa olla. Näyttis on käytännössä aina pelikoneen kallein yksittäinen osa, ja siinä kohtaa pakettikonevalmistajat juuri säästävät. Pakettikoneita myydään suurilla, mutta turhilla luvuilla: Näyttiksen muistia hehkutetaan, vaikka yksikään pakettikonenäyttis ei ole riittävän tehokas hyödyntämään kaikkea muistiaan. Sama juttu keskusmuistin ja kovalevytilan kanssa. Ne ovat halpoja komponentteja, joilla saadaan suuria lukuja koneen tietoihin, mutta varsinaista tehoa niistä ei saada irti kun oikeasti tarpeelliset osat ovat mitä ovat. Kaikista parhaan koneen saat, kun kerrot millä budjetilla ja mihin käyttöön konetta tarvitset ja haluatko sen valmiiksi kasattuna sekä käyttöjärjestelmällä vai ilman.
Joo, mun budjetti liikkuu about 500-700 eurossa, jos ihan pakko on niin voin venyttää jonkin verran enemmän. Tärkeintä minulle olisi nyt saada kuitenkin sellainen keskusyksikkö, jonka kanssa tulisin toimeen edes muutaman vuoden (nykyinen koneeni on toiminut viitisen vuotta ja se on Hewlett-Packardin yrityspuolen pc, joka alkaa antaa hajoamisen merkkejä). Tarvitsen myös käyttiksen, haluan Windows 7 Home Premiumin, suomen- tai englanninkielisen. Käyttötarpeeni ovat toimisto-ohjelmat, ohjelmointi, netin suurkulutus, televisio-ohjelmien katselu, kuvankäsittely ja nuo mainitsemani Civilization ja Heroes Might & Magic pelit, ja jotain strategiapelejä muutenkin. En tarvitse mitään Crysis-konetta kuitenkaan.
Aikaisemmin postaamani ostoskori Silent rigistä maksaa 64-bit Windows Seiskan ja kasauspalvelun kanssa vajaa 750€ postikuluineen. 50€ yli budjettisi, mutta se hakkaa tuon Anttilan pakettikoneen millä vaan mittarilla kuus nolla. Näyttiksen kanssa voi säästää 25€, jos tyytyy vähän hitaampaan HD 6850:n.
Kiitos paljon kaikista vastauksistasi, tuo Silent Ring näyttäisi olevan ihan hyvä paikka tilata kone (kasauspalvelun tarvitsenkin, en ala missään nimessä itse konetta kokoilemaan, käyttiksen voin toki itsekin asentaa).
Ole hyvä vaan. Kasattu kone kannattaa tosiaan tilata Silent rigistä tai SystemaStoresta (kasaus 45/30€). Käyttiksen osaat asentaa itse, jos osaat tietokonetta ylipäätään käyttää.
Vielä yksi kysymys. Huomasin tuolta SilentRingistä, että he tarjoaa omia konepakettejaan, joita voi sitten vähän tuunata, kuten tätä AMD Mid Power Budget, jossa on juuri se vähän hitaampi näytönohjain ATI HD 6850. Eikös tuossa ole ihan hyvä ja riittävä ratkaisu mun tarpeisiin?
Käytännössä tuo on melkein sama mitä mun paketti, mutta siinä on hintaa 15€ enemmän (kasauspalvelun vähentämisen jälkeen) mutta näyttis on huonompi. Prossu on AMD:n uutta BD-sarjaa, joka ei tähän mennessä ole oikein vakuuttanut. Samaan hintaan kun saa Phenom II -prossun, joka on pahuksen hyvä prossu hintaansa nähden, niin sillä menisin.