Eli, homma on nyt se, että uuden koneen ostin, siinä on Palitin GTX 460 näytönohjain. Noh, alkuun kaikki oli hyvin, mutta sitte tunnin käytön jälkee tuli pari kertaa näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui, noh sen jälkeen ei tullu enää samana päivänä sitä. Seuraavana päivänä tuli ja nyt jäi sellainen inhottava vihreän värinen viiva kun menee työpöytään. Mitä tämä on ja mitä pitäisi tehdä? Uusimmat ajurit löytyy, mutta jos pitää vaihtaa vanhempii, tarviin perusteellisen opastuksen sitten siihen. Ja mä tarkoitan sitä perusteellista! Kiitos näin etukäteen!
Nonni, tein vähän tutkimuksia ja sain selville, että se vihree shaiba tulee vain sinisessä värissä. Mikä voisi olla ongelma? Edit: Voisko se olla näyttö? Mulla on benkun 24 tuumane ledi, joka makso 190e
Jälleen kerran se tuli. Kaks kertaa peräkkäin ku olin wowis. Mistäköhä vois johtuu? Nyt en ainakaa enää näyttöö epäile.
Poista kaikki näytiksen ajurit ja lataa uusimmat netistä vois auttaakin. Eihän siinä hirveetä hommaakaa ole.
Olin jo aiemmin ladannu uusimmat ajurit, nyt se hetki sitte sammu ittestää ja sanoi että Windows ei sulkeutunut oikein ja tuli se vikasietotilavalikko, sen jälkee normikäynnistys ja oon antanu sen olla.
Poistitko ne vanhat ajurit ja käytitkö esim. DriverSweeperiä viimeistenkin bittien poistoon? Ristiriidat nääs.
Mistä latasit ? Valmistajan sivuilta vai windowsin päivitysten kautta ? Jos jälkimmäinen, niin helekuttiin ne ja valmistajan sivuilta. Tolkuttomasti ongelmia Win Updaten kautta tulleissa koneissa.
Selevä, eli voisitteko kertoa ihan perusteellisesti miten poistetaan ajurit ja Mistä ladata driversweeper ja sen käyttö. Tod.näköisesti käyttäny winukan omaa päivitysohjelmaa, joten ehkä kannattaa tehdä uusiksi. Ja miten mä ne lataan jos ei näe mtn ilman näyttiksen vai mitä siinä käy kun ei o näyttiksen ajureita? Ainaki näin alustavasti kattelin nvidian sivuilta noita ajureita, joista uusimmat oli GTX 460 ohjaimelle 260.99. Anteeks, olen todellakin täydellinen aloittelija näiden koneiden osalta ja on mukava tietää nämä asiat sitten jatkossakin. Kiitos! E: Vasta viestin lähetyksen jälkee tajusin, että lataan sweeperin tietenkin enne ajurien poistoa
Lataat sen valmiiks työpöydälle. Ilman ajureita näet vain 640x480 resolla tai muulla yhtä "järkevällä". Poistat ajurit ja ajat työpöydältä uudet. *edit* Niin siis poistat kunnolla tietenkin. Itse käyttäny ohjauspaneelin lisää/poista, jonka jälkeen CCleanerillä rekisteri sekä muut turhuudet pois. Sen jälkeen uudet ajurit.
Ei ole sama.Käynnistät sen Driversweeperin ja rasti ruutuun Nvidia display kohdalle ja poista.Sen jälkeen aja vaikka CCleaner.Käynnista masiina, asenna ajurit, käynnistä uudelleen ja voila.
Okei, ja sitte vielä, että miltä sivuilta noi kannattaa lataa? Voitte vaikka heittää johonkin luotettavaan sivuun linkkiä. Ja kiitos, että ootte jaksanu opastaa näin pitkälle! Arvostan sitä suuresti!
http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk No tuolta viralliset. Ja tuolla lisää http://downloads.guru3d.com/Videocards---NVIDIA-ForceWare-Vista_c32.html
Teen varmaa saman kuin RatCon, eli ohjauspaneelista poisto ja viimeistely CCleanerilla. Sitte nvidian sivuilta uusimmat ajurit ja katsotaan miten käy. Lähetän sitten illemalla tänne viestiä mitä kävi. Jos ei muutosta tule, laitan Jimmsille ja ne kattoo siellä, että onko se sittenki maanantaikappale tms.
Terve! Nyt ainakin toistaiseksi toimii kunnolla ja kaikki näyttää oikealta, ei tule mitää lakkasi vastaamasta tms. Jos jotain ongelmia ilmenee vielä, niin ilmoitan tänne taas ja kyselen apuja! Kiitos kaikille avusta ja hyvä että jaksoitte auttaa tällaista vasta-alkajaa näissä asioissa! Ja hyvää alkavaa vuotta!
Joo, huomenna lähetän sen takaisin Jimmsille nimittäin niiden ajureiden kanssakaan se ei toimi kunnolla, tuli sama juttu mikä aiemminkin eli sammu ittestää ja käynnisty uudelleen ku pelasin. Lämmötkää eivät olleet edes kuumia, joten alan vähitellen uskoa, että se on maanantaikappale.
Aina kun pelaan WoWia, niin 30-60 sekunnin välein näyttö restarttaa ja ilmoittaa että Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui. 3 viikkoa sitten ostin uuden NVidia GeForce GTX 460 näytönohjaimen. Käyttöjärjestelmänä Windows Vista. Poistin ajurit ja asensin uudelleen vikasietotilassa mutta ongelma ei hävinnyt. Voisiko joku auttaa? Kiitos jo etukäteen.