Nvidia näyttis osto apua

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by 1kke, Mar 3, 2013.

1. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    Elikkäs olen ostamassa pöytäkonetta osina (kasaan itse) ja näytönohjain on vielä vähän hakusessa.

Eli mikä olisi paras kortti nvidialta hintaan 100-140e? gtx 650 kenties muttta mikä niistä :DD

Koppana tulee olemaan bitfenix ghost jonka pitäisi olla aika hiljainen koppa muutenkin että voisi ottaa varmaan tehokkaamman ja kovaäänisemmän kortin kun hiljasen ja tehottoman?

eli on ensimmäinen pöytäkoneeni ja en oikein tiedä mitä meinaa "kovaääninen" enkä että kuinka hyvin tuo kotelo pitää ääntä? Jutuista päätellen hyvin ja sitä suositellaan täällä paljon.

Noh kuiteskin enempää ei rahaa ole oikein laittaa tohon ja käytettyjä gtx 660 ei mistään löydy ainakaan tohon rahaan..

Olen tosi tarkka siitä mitä ostan ja aikamoinen hifistelijä ja kaikki pitäisi olla aina niin TÄYDELLISTÄ :DD Olen tuota pakettiakin miettinyt 3 viikkoa ja hintaakin kertynyt näytön kanssa 900e. Toivoisin että kokoonpanoni kestää pitkään joten korttikin hyvällä takuulla/lämmöillä +++

Pelit mitä tarvitsisi pyörittää medium asetuksilla vähintään, uusi gta v, diablo III, team foretress, uusi tomb raideri, bf 3, left 4 dead 2.

Olen netistä katsonut että jollain gtx 650 korteilla on pelattu ultrallakin bf 3 ja ihan hyvin on pyörinyt.

Kiitokset jos jaksoit lukea ja vastata tähän !

Last edited: Mar 3, 2013
  2. jms1

jms1 Regular member

Trophy Points:
    28
    Mun mielestä GTX 650 on aikamoinen nuhapumppu tonnin koneeseen et tosin kertonut tarkemmin mitä osia suunnittelemaasi pakettiin kuuluu ja sisältääkö hinta näytön näppiksen ym. muut kilkkeet vaiko pelkän keskusyksikön.
    Mutta Pelikoneeseen kannattaa ostaa vähintään GTX 660 tai mielummin GTX 660 Ti tai vaihtoehtoisesti AMD:ltä löytyy myös erittäin hyviä kortteja budjetti luokkaan esim:
    Radeon 7850 188€
    http://www.jimms.fi/tuote/CGAX-7852F

3. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    tärkeimmät osat kokoonpanossa asrock pro4 , I5 3570k , 8gb ram ja oli joku xfx 500-600w poweri.

hinta sisältää näytön ja keskusyksikön

valmiina on: Näppis,hiiri ja ssd

Eikä ole tulossa pelkkään pelaamiseen et puolet ajasta teen muutakin ja välillä vähän pelailen mm. fhd elokuvia katselen, kuuntelen musaa, selaan nettiä, teen koulujuttuja word,powerpoint jne

nykyisessä läppärissä 9600gt 1gb joka vielä jaksaa low asetuksilla mutta alkanu haaveilee fhd kuvasta ja kovemmista asetuksista (high). Myös syynä uuteen koneeseen on suoritin intel core duo 2ghz joka on ruvennut jo youtube fhd videosta käymään 100%.

Luulisin että tohon 140e saa mulle riittävän kortin vai mitä? Koska muute rupee menee yli 900e ja se ois rajana tässä että voinhan mä myöhemmi jos innostun tai rikastun nii ostaa jonku +200e näyttiksen ja myydä vanhan pois. Muuten rauta on hyvää ja laadukasta jolla pitäs mennä monia vuosia eteenpäin.

Eli pääasia on että pystyykö 140e tai alle näyttis täyttämään noi mun "vaatimukset" medium tai high asetuksille noita pelejä? Mites ne ultra videot tuol youtubes :D

4. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Miksi juuri nVidia?
    Voi tätä epätietoutta. Hiljaista kokoonpanoa miettiessä kotelo on viimeisimpiä prioriteettejä. Ensin eliminoidaan ne ääntä tuottavat komponentit, koska hiljainenkaan kotelo ei äänkeästä kokoonpanoa hiljennä. Ja sitten taas ne ''tehokkaat ja äänekkäät'' kortit muuttuu vaan äänekkäämmiksi Ghostin aneemisen ilmankieroon takia.

Ei pidä oikeastaan paskaakaan ääntä, toki riippuu lähtötilanteesta, mutta suhteessa ei pidä.
    Niin näkyy...
    Pyörii minulla, niin pyörii sinulla.
    Paskapuhetta t: aku ankka, kuitenkin syöppö AA pois / pelataan surkealla resolla, niin ehkä pyöriikin, mutta se taasen ei ole ultra.

5. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    Tämmönen tapaus..

Noh mutta et antanut oikeastaan minkäänlaista vastausta tohon mun suurinpaan murheeseen:

Eli pääasia on että pystyykö 140e tai alle näyttis täyttämään noi mun "vaatimukset" medium tai high asetuksille noita pelejä?

Asia selvä ja tietysti hiljainen ja tehokas mielummin mutta raha raha raha ja niitä kortti ehdotuksia täältä tulin kysymään.

Ja nvidia koska olen sen kanssa eläny edellisten kahden koneen kanssa, tottunut siihen ja ollut tyytyväinen.

Muutes miten toi intelin oma prossu cooleri et kai se jäähytää hyvin ja on siedettävä melultaan ajattelin et sen kanssa vois pärjätä?

6. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Käsittääkseni sanoin sen jo, mutta kaipa kaikki täytyy vääntää rautalangasta.
    Viitaten siihen, että GTX650 on suht yhtä tehokas, kuin omanikin.
    Tekis mieli sanoa jotain todella rumaa, mutta pidätytän itseäni siltä.
    Niin kauan kunnes nVidian toimitusjohtaja tulee tiskaamaan sun astiat, sulla ei ole mitään obligaatiota jatkaa sen tietyn firman tuotteiden ostamisesta. Varsinkaan, jos kilpailijalla on parempaa vastinetta rahalle.

Kysyn nyt tähän vielä loppuun, että mihin muuhun, kuin pelaamiseen, kone tulee?

Kyllä.

Tai oikeastaan voisit vaan täyttää tän: Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen:
    Budjetti: 1000-1100€
    Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
    Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
    Käyttötarkoitus: Editointi ja kevyt pelailu
    Aiotko kellottaa?: En
    Mitä on jo valmiina?: 500gb sata kovalevy ja HD6950 näyttis
    Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): Bluray
    Koneen koko(ATX/mATX/mITX): mITX eli hyvin pieni
    Muuta huomioitavaa:
    -En halua ledejä, koneen tulisi olla hiljainen
    -Ssd kovalevy käyttöjärjestelmää ja muutamaa peliä varten
    -2Tb varastokovo
    -Saksasta tilaus onnistuu
    -Haluan dvb-t digivirittimen sekä wlan-vastaanottimen.
    -Tilaan mielelään jimmsiltä, silentrigistä tai systemastoresta
    -Olisi hyvä jos budjettiin mahtuisi myös Muumilaakson tarinoita dvd

Loogisuuden kannalta kokonaisuus on importanté.

7. Undercova

Undercova Active member

Trophy Points:
    66
    Juu ei kannata hankkia Geforcea ellet osta vähintään 660-sarjaa.

8. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    Budjetti: 900e
    Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
    Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
    Käyttötarkoitus: Pelailua, full hd elokuvien katselua ja enimmäkseen yleiskäyttöä
    Aiotko kellottaa?: Ehkä joskus jos koemn tarpeelliseksi
    Mitä on jo valmiina?: Hiiri, näppis,ja ssd
    Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD
    Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX/mATX
    Muuta huomioitavaa:

-En halua ledejä, koneen tulisi olla hiljainen
    -Koneella tultaisi pelaamaan: uusi gta v, diablo III, team foretress, uusi tomb raideri, bf 3, left 4 dead 2.
    -1Tb kovo
    -Tilaan mielellään jimmsiltä,systemastoresta
    -Näyttiksenä mielellään Nvidia ja suoritin puoli intel koska olen ollut edellisessä kannettavassa näihin tyytyväinen.
    -Tästä tulee ensimmäinen pöytäkoneeni ja haluan kasata sen itse.

Mutta olen jo kasannut pakettia:
    http://aijaa.com/KKfgoq
    http://aijaa.com/33G5Yr

Mutta tois sun että "on yhtätehokas kun munkin" ei kerro mulle mitään koska en voi oikee tietää kuinka tehokas toi "sunkin on " et mielellään vastaus tyyliin pystyy, ei pysty tai en ole varma.

Ainoa tossa paketissa on että luottaisin asuksen emoon enemmän mutta sen suhteen ole päättänyt kokeilla asrockia ja sitä täälläkin usein suositellaan.

9. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    GTX 650 Ti / HD 7770 kyllä jaksavat pyörittää uusimpiakin pelejä, kun hieman grafiikkaa karsii alas. Selvästi heikoinlenkki tuosta näyttiksestä tulee, jos prossu on i5 3570K.

Suosittelen kuitenkin hieman nostamaan budjettia ja ostamaan GTX 660.

GTX 650 TI
    HD 7770

Mistähän tämäkin tieto on taas peräisin, sillä Ghostissa on hyvä ilmankierto verrattuna moneen muuhun.

10. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Mjoo.
    Katellaas hieman sun käytölles parempaa settiä.
    2013-02-22 16:49:00 - bf3
    Frames: 3783 - Time: 60000ms - Avg: 63.050 - Min: 43 - Max: 80
    Siinä FRAPS log 64 pelaajan Bandar Desertissä, medium asetukset, 2x MSAA, 8x anistrooppinen filtteröinti, ei motion bluria, FOV 90.

11. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    Kiitokset sulle taas lurluck :) Täytyy katella kohta oikeesti tota gtx 660 ja venyttää budjettia sillä 60e.
    En ole mikään "peli hullu" mutta eipähä sitte lopu tehot kesken muutamaa vuotee :D

12. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Vakiona.
    120mm takana ja sivuritilöiden takaa edestä, häviää selkeästi keskivetokotelolle.
    Ei siitä hiljaisuudesta kande maksaa, jos se hiljaisuuspaneelit errottaa.

13. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    ei tohon vamrmaa tarvii yhtä tuuletinta lisää ottaa?
    Kattelin ku maksaa 120mm sen hurjat 6,90

ja jos kannattas nii sijottas kattoon vai etee?

Muuten kiitokset taas tästä aktiivisuudesta :)

14. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Eikä tarvinnu edes ylittää budjettia.
    Ja tämänkin systeemin suurin äänetuottaja on tuo huriseva XFX:ksi brändätty Seasonic.

15. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    Muro - hiljaiset miditornikotelot vertailussa, tuosta voit aloittaa tuoretta testiä lukemalla...

Ota myös huomioon, että BitFenix oli yksi joukon hiljaisimmista koteloista ja pärjäsi kalliimmalle Fractal Design R4 hyvin.

Eihän se yksi lisä tuuletin pahaa tee, mutta onko siitä suurtahyötyä on toinen juttu.
    BitFenix Spectre Fan 120mm, on kohtuu hyvä tuuletin ja hinta halpa. Eteen tuon voisi lisätä, koska katossa luultavasti vaan sekoittaa ilmankiertoa.

16. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    Mitäs mieltä olet tosta Uppmasin kasaamasta paketista ? huonot/hyvät puolet verrattun toho mun pakettii?

17. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Hyvä verrattuna hiljaisuuteen panostaviin, selvästi huonompi keskivertokoteloon verrattuna.
    Alunperinhän kommentin tarkoitus olis, ettei hiljaisella kotelolla hiljennetä äänekkäitä komponentteja, koska tyypillisesti se äänekkyys johtuu lämmöntuotosta, jota saadaan laskettua paremmalla ilmankierrolla, ei vaimennuksellla.

18. Lurluck

Lurluck Active member

Trophy Points:
    73
    No tässä nyt ei ole taas mitään järkeä...
    Tulevaisuuden mahdollisuus yksinkertaisen helposta kellotuksesta voidaan unohtaa suoriltaan.

i5 - 3350P
    = Hieman tehoiltaan heikompi, kuin i5 3570K
    = Kerroinlukittu, joten ei mahdollisuutta kellottaa

Emolevy
    = Halpa jaska
    = Ei pysty kellottamaan

== Pysy tuossa i5 3570K + Asrock Z77 Pro4 / Extreme4 setissä.

GTX 650 TI / HD 7770 tehoero verrattuna esim. GTX 660 on viellä järkevä panostus. Ei tuon paremman näyttiksen toivossa kannata alkaa prossusta ja emolevystä karsimaan, ellei siirry AMD settiin (Emo AM3+ 970 ja FX-6300).

19. 1kke

1kke Member

Trophy Points:
    18
    Eli pysyn omassa kokoonpanossa jossa on monipuolisuutta ja gtx 660 tulee tähän

Kiitos kaikille nyt loppu aiheen seuranta!

20. Uppmas

Uppmas Active member

Trophy Points:
    58
    Voisitko kiitos lopettaa tuon paskanjauhannan?
    On paljon järkevämpää säästää satanen nyt, ja käyttää se silloin, kun satasella saa enemmän tehoa kuin nyt, kuin käyttää se mahd. 20% tehoboostiin, virrankulutuksen ja komponettien keston kustannuksella.
    Ylikellotus on niin saatanan yliarvostettua kuin vaan voi ikinä olla.

Share This Page