nyt apua dvdrw valitsemisessa please

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by colazo, Jul 19, 2006.

1. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    eli mun pioneer dvr-108 dvdrw asema hajos kun laitoin koneen päälle ja sit vast kiinnitin virtapiuhan asemaan :( mikä tiedän kyllä oli todella tyhmää
    asemasta ei ole mitään huonoa sanomista kun et se on aika kallis ja siks nyt tarvisisin teidän apua et minkä aseman ostaisisin.
    kopioin aika paljon dvd:eistä varmuuskopioita ja sit digi videokamera kuvauksia ja minulle ehdotettiin tota lg:een gsa 4167b:tä mut kun täältä luin niin oli kyl aika paljon saissee ja kehotettiin ostamaan mielummin joku toinen asema joten PLEASE auttakaa mua valitsemaan nyt joku asema jota ei tarvitse heti seinään heittää kun ei polta levyjä. kiitos kaikille ja hyviä loppukesiä. ciao

2. microbi

microbi Active member

Trophy Points:
    68
    Katselin tuossa vähän noita ja edelleen suosittelisin NEC 3550 -merkkistä polttavaa. Itselläni on tuo sama, ei ihan uusin mahdollinen muuta olen ollut otella tyytyväinen. Onhan esim. NEC:tlä noita uudempia, joissa on RAM-tuki (joka on minulle täysi mysteeri?) + noissa on noita levynpinnan kirjoitus systeemejä = täysin turhia + siihen sopivat levyt maksaa maltaita.

Oli sitten mikä tahansa tuo sinun lopullinen valinta, eivät nuo 16x-polttavat paljoa mielestäni maksa - joten se on lähinnä makuasia..ainoa asia mitä itse aikoinani etsin oli mahdollisimman suuri puskurimuisti (taitaa erittäin vanhassa polttavassa cd-asemassani olla 8mb!?) - polttavia dvd-asemia en ainakaan helpolla löytänyt muuta kuin 2mb puskurilla varustettuina...mutta tuntuu sillä pärjäävän (ja olevan jonkin asteen standardi).

3. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    LG uudemmat asemat vaikuttaa ihan päteviltä, kuten myös BenQ (1640, 1650, 1655), Pioneerin (DVR-111) ja Lite On/Sony (165P6S, 160P6S / G121A, G120A ja Q120A)... Ihan peruspolttoon noista sopii kaikki. Ja yleensä mielummin kannattaa ostaa uudempi malli, siis vaikka tuon LGn 4167 sijasta H10 tai H20 sarjan asema. Noista vain valita se halvin.

Itellä valinta osu Lite On 165P6S asemaan, taisi maksaa jotain 34€. Alunperin ostin vain tekemään laadun tarkastuksia ja rippaamaan, mutta yllättäen onkin laadukkaampi polttava kuin 4167 (hyvä sekin), joka toimii nyt 2. asemana.

Toisaalta jos haluat joitain erikoisominaisuuksia, kuten laaduntarkastukset, DVD ylipolton tai muita vastaavia, niin Plextor, Lite On ja Ben Q on varmaan parhaimmat vaihtoehdot.

Last edited: Jul 20, 2006
  4. colazo

colazo Regular member

Trophy Points:
    26
    kiitoksia kummallekkin ja toivottavasti nyt tulisi lisää ihmisiä kertomaan vaik ihan vaan kuinka oma dvdrw toimii.

5. joouni

joouni Regular member

Trophy Points:
    26
    ^ ei noiden edellisessä viestissäni mainittujen asemien välillä ole enään mitään kovin merkittäviä eroja itse polttolaadussa. Jokainen niinstä on varmasti sen relun 30€ arvoinen sijoitus.

Liteon 165P6S on ainakin ollut itsellä loistava ainakin näille levyille: Samsung +R 16x (RICOHJPNR03), Datawrite +R 4x (RICOHJPNR01, 8x nopudella), Verbatim +R 16x (MCC004), Plextor +R 4x (YUDEN000T01, 8x nopudella). -R levyjä en ole pahemmin viimeaikoina polttanut. Tuossa Lite-On:ssa oli vain -R levyille lead in kirjoitus ongelma, joka on kuitenkin korjattu uudemmissa firmwareissa. http://www.cdfreaks.com/article/278 arvostelu tuosta asemasta.

Noista uudemmista NECin asemista ei ole mitään kovin positiivisia viestejä ainakaan cdfreaks:in palstoilla, joten ne jätin suosiolla mainitsematta. Voi sekin tosin olla hyvä, omaa kokemusta ei ole.

Last edited: Jul 23, 2006
  6. MissBlue

MissBlue Regular member

Trophy Points:
    26
    Toisessa koneessa on joku aikas bränikkä NEC:n polttava, joka kärtsää kaikki mahdolliset formaatit, eikä ole vielä mitään negatiivista tullut vastaan, ainakin + ja - levyt on palaneet ihan nikottelematta, sekä leffat että tiedostot. Kuvankäsittelyyn käyttämässäni koneessa on NEC 3500A ja sekin on toiminut ongelmitta yli puolitoista vuotta.

Share This Page