... niin kysytään samalla etää miten saa pois ku tää mun näytön kuva näyttää jotenkin sumeelta ja tekstit epäselvitä... Resoa ei anna nostaa yli 1024x800 vaikka näyttö tukee kyllä 1280x1024 resookin... Mutta ei se sinällänsä ongelma oo mutta teksti ny vaan on niin pirun epäselvää...
Tuota tuota... Ei millään pahalla mut voisit noihin otsikkoihin panostaa hieman enemmän. Eli vaikka ne ny ovatkin hieman erilaisia kuin yleensä ja ehkä jopa hauskoja jonku mielestä ni voisit otsikolla hieman kuvata ongelmaasi. Eli koska forumilla on käytössä loistava hakukone ni ne jotka sitä käyttävät löytävät huomattavasti paremmin ja nopeammin tietoa kun on valmiiksi ongelmia kuvaavat otsikot. Kokeile vaikka itse tuota hakua ni huomaat kuinka tärkeää on olla kunnon otsikko.
jep. Välillä tosiaan on hieman ikävä, kun aiheena on "Nyt ku vauhtiin päästiin..." tai jotain vastaava. Ei sellaisiin edes heti tajua vastata. Itse katson aina ensin otsikon ja jos aihe kiinnosta, saatan vastatakkin.
http://www.linuxforums.org/forum/ptopic32059.html Tossa aikas hyvät ohjeet jos enkku (toivottavasti) sujuu.
Auttaisi huomattavasti jos otsikossa mainittaisiin jakelu ja jakeluversio ja ongelma pääpiirteittäin. Ja vielä kun itse viestiin saataisiin edes hieman tietoja laiteistosta, niin olisi hieman helpompi edes yrittää auttaa. Tietysti kaikkea ei voi aina saada.
Viittasinkin tolla vähän otsikon laatuun. En nyt väitä, että olisin niitä kehunu. Neutraali muistutus, luonnehtisin.
Juu... En mä sillä sitä laittanukkaa vaan ajattelin vain jollain lailla sanoa tuon niinku "nätisti" ettei kukaan vetäis siitä herneitä nenään..
Unohdetaan toi otsikko nyt ja palataan takaisin varsinaiseen ongelmaan..Seeker_99 lupasi jo jatkossa korjata asian
joo, näytön reson sain nostettua jo 1280 x 1024:n Mutta taajuutta en saanut nostetttua, vaikka kaiken tein mitä käski se ohje...
Eli mikä distro sulla oli? Debian? Jos ei resot/hertsit oo kohillaa, muistaakseni tän pitäs auttaa: su salasana base-conf Sieltä meet sörkkimää X:n asetuksia. Sieltä muistaakseni saa hertsitki muutettuu.
En kyllä lähtis koko base-conffia ajamaan pelkästään hertsien takia, mieluummin dpkg-reconfigure xserver-xfree86. EDIT: Väärä reconfigure komento
Niin. No eihän siinä koko sydeemiä tarvi ajaa läpi. Pelkästää se X:ää koskeva konffaus. Mut hyvä, jos keksit paremman idiksen.