O365 vaatii kirjautumista vanhan työpaikan tiliin

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Urpå, Nov 5, 2022.

  1. Urpå

    Urpå Member

    Joined:
    Dec 12, 2020
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei,
    minulla ollut aikanaan kotikoneeseen asennettuna työpaikan tili, jotta voin käyttää O365:ta. Vaihdoin työpaikkaa, jossa myös tuli uuden työpaikan O365-tili. Olen poistanut vanhan työpaikan tilin tiedot, mutta tästä huolimatta, joka kerta, kun avaan Wordin, tai Excelin tai Outlookin tms., järjestelmä heittää ponnahdusikkunan, jossa lukee: Kirjaudu sisään tiliisi. Se ehdottaa uuden työpaikan tilin tietoja, mutta se ehdottaa, että niillä kirjauduttaisiin vanhan työpaikan tiliin. Tämä ponnahdusikkuna tulee kolme kertaa peräkkäin. Vaikka tosiaan vanhan työpaikan tilitietoja ei enää ole järjestelmässä (olen käynyt ne poistamassa Sähköposti ja tilit -asetuksista), se jostain muistaa sen ja ehdottaa koko ajan sitä kirjausta (päivästä ja kuukaudesta toiseen). Tämä hidastaa käytännön tekemistä. Miten ihmeessä tuon ongelman saa pois?
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,111
    Likes Received:
    1,210
    Trophy Points:
    243
    Voisiko kyse olla siitä, että vanhan työpaikan tilin poistamisesta ei ole vielä kulunut 60 päivää? Ainakin tuon ohjeen mukaan Microsoft odottaa tilin sulkemisen jälkeen 60 päivää ennen tilin lopullista sulkemista.

    Sitä en tiedä, ehdottaako se odotusaikana myös vanhalle tilille kirjautumista.
     
  3. Urpå

    Urpå Member

    Joined:
    Dec 12, 2020
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Hei kiitos 1pertti,
    siitä on oikeasti kulunut 10 kuukautta.
    Vaikka minulla olisi offlinessa tuo läppäri, se kysyy tuota kirjautumista. Sama tilanne vaikka olisin onlinessa. Sekään ei vaikuta, että O365:ssä näkyy vain ja ainoastaan uuden työpaikan tilin tiedot (on näkynyt jo toista vuotta).
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,111
    Likes Received:
    1,210
    Trophy Points:
    243
    Näköjään unohdin liittää linkin, mutta sillä ei nyt ole merkitystä, koska tuosta odotusajasta ei ollut kyse.

    Ehkä olisi paikallaan kysyä asiasta Microsoftin Office-tuesta. Tällä ei taida oikein olla Office-asiantuntemusta.
     
  5. Urpå

    Urpå Member

    Joined:
    Dec 12, 2020
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No juu... teen näin. Kiitos!
     

Share This Page