Elikkäs mun digijärkkärin objektiiviin on tullut hieman rasvaisia jälkiä ja pientä roskaa. Eihän ne paljoa mitään haittaa mutta pien perfektionistinä mua häiritsee ne tosi paljon, elikkäs millä puhdistaa objektiivin uloin linssi? Mikrokuitiliinat jne? Kertokaa ihmiset! Kiitos.
Kyllä mikrokuituliina tai säämiskä on ihan hyviä tohon hommaan. http://www.teknofokus.fi/Foto/puhdistus.htm
Kunhan käyttää niitä järjellä. Eli ei saa käyttää voimaa varsinkaan jos lika on tarttunut pintaan kiinni. Mielellään liottaa ensin varovasti muutamalla puhdistusainetipalla, hyvin mietoa fairyä tai mielellään optikkoliikkeestä saatavaa silmälasien puhdistusnestettä. Ja sitten vasta varovainen pyyhkäisy kuivaksi vaikkapa samasta liikkeestä hankitulla pienellä silmälasien puhdistusliinalla. Talouskäyttöön tarkoitetut mikrokuituiset siivousliinat ja pölyrätit ovat turhan "krouvia" tekoa...
Silmälasien puhdistukseen tarkoitetut antistaattiliuokset jättävät jälkeensä kuivumistahroja, eikä niiden käyttöä voi suositella. Erityisen vältettäviä ovat nesteet, jotka sisältävät silikonia. ite käytän tislattua vettä tai spriitä riippuu kumpaa komerossa on sitten pyyhin sen pois microkuitu liinalla ihan hyviä mutta kalliita valkoinen nenäliina on yhtä hyvä ja halvempi
Pannaans laittaen vielä lisäyksenä,että "flanelli" on hyvä tohon hommaan,itse leikkasin paidan hihasta pari siivua kameralaukun taskuun.
Hönkäisy ja microkuituliina . Tai jos on sitkeämmässä niin sylkeä tippa Lähtee ja ei jää kalvoja kuten fairy ym pesuaineista.