oem polttaminen cd:lle

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by limea, Sep 24, 2007.

1. limea

limea Member

Trophy Points:
    11
    Hei!

tarvitsisin mun koneesta lisensiaatioidun windows xp:n cd:lle, jotta sen vois asentaa toiseen lisensioituun koneeseen (kummassakaan ei ollut oem tunnusta mut nuo lisensiaatiotarrat kuitenkin)

olen nyt ymmärtänyt et jo asennettua käyttistä ei voi polttaa cd:lle joten: mistä sit saisi sen käyttiksen, kun siitä on jo maksettukin?!

harmittaa ettei uusien koneiden kanssa tule niit cd:eitä :(

auttakaan! tarvitaan pian apua!!!!! kiitos!

2. Neptun

Neptun Active member

Trophy Points:
    68
    Etkö saanut koneen mukana Recoverylevyä? Tai onko se läppäri, jossa Recoverylevy tehdään itse?

Tuollaista Recoverylevyä voi käyttää XP:n asentamiseen. Siitä voi ehkä myös muokkaamalla koostaa erilaisia versioita käyttämällä AutoStreamer tai muita vastaavia ohjelmia.

Mikäli koneen mukana ei sellaista tullut, on aiheellista kysyä/vaatia sitä ostopaikasta. Toinen vaihtoehto on lainata vastaava asennuslevy joltakin kaverilta.

3. JanneMasa

JanneMasa Regular member

Trophy Points:
    26
    Ite sain windowssin levyn kysymällä sitä koneen maahantuojalta emaililla.

4. IlmoPJ

IlmoPJ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    193
    Monasti noiden paketti/merkkikoneiden kanssa on niin, että jos koneen mukana ei tule asennus tai recovery levykettä, niin se pitää polttaa itse koneen recovery osiosta. Näissä koneissa on yleensä ohjattu toiminto recovery-levyn valmistamiseen. Uskoisin, että käyttöohjetta tutkimalla tämä selviää.
    Pöytäkoneissa on myös tämä systeemi käytössä, ei pelkästään läppäreissä.

Monasti on niin, että ko. recovery-levyllä ei pysty käyttöjärjestelmää asentamaan toiseen erilaiseen koneeseen.

Last edited: Sep 24, 2007
  5. limea

limea Member

Trophy Points:
    11
    mulla on joo läppäri ja miehelläni pöytäkone joka siis hajosi. Me kummatkaan ei saatu näiden mukana mitään levyjä.

Missä täällä koneeessa on joku recovery osio, jonka sit voi polttaa? En usko mulle edes ois tullut windowsista mitään erikoista ohjetta edes mukaan.

Entä kun tuo sertifikaattitunnus olemassa niin voiko sit vaan ladata jostain (laittomasti?) windowsin ja käyttää ko. tunnusta?

Jos maahantuojalta sa kysyä jos sen cd:een saa niin mistä saan selville maahantuojan nimen? onko se sama ku koneen merkki?

kiitos ja auttakaa lisää.. :)

6. GLSii

GLSii Regular member

Trophy Points:
    26
    Voit ladata, kunhan annat sille asennuksen aikana koneen pohjasta(?) löytyvän product-keyn. Windowsin versio (esim. Home, tai Pro) ja kieli pitää kuitenkin olla sama. Tuolla tavoin se on täysin laillinen.

7. limea

limea Member

Trophy Points:
    11
    mistä sen sit voi ladata laittomasti?

Share This Page