Valitettavasti, jos lukee sopimustekstin, on oikeus. Edellyttää, että yhteyttä käytetään sopimuksen vastaisesti. Elisalla on keinonsa määritellä kone saastuneeksi ja katkaista yhteys. Eikä muuten avaa sitä, ennenkuin kone on puhdistettu. Eikä kaverisi ole yksin, kohtalotovereita löytyy päivittäin, erään tiedotteen mukaan satoja.
ihan oikein minun mielestä tekevät! jos ei sen vertaa osaa pitää konetta kunnossa. tai vaikka jos ei osaa itse niin pyytää jotain kaveria avuksi neuvomaan palomuuri virustorjutan asioissa. Saisi olla soneralla sama käytäntö
niin no, miten sen nyt ottaa, itellä oli elisa, ja antivirit kunnossa, eikä mitään ongelmia ollut, ainoastaan kun oli pari ylimääräistä porttia auki, niin sillä perusteella sain saman ilmoituksen että saastunut, f-security & norton & antivir ei löytänyt mitään, eli pelkästään aukinaisten porttien perusteella saavat pätkiä, ainakaan käyttösopimuksessa ei mainittu siitä mitään. aika perseestä, harmi kun ei muistu mitkä portit.. tod näk p2p vakio portteja.
Mulla on tossa serverillä apachet ja ssh:t pyörimäs maailmalle avoimena Elisan liittymällä, eikä ole tullut mitään valituksia. Että Joka kerta kun mulla on tullut toi "liittymän käyttöä rajoitetaan saastumisen takia" ilmotus niin se on tullut ihan syystä kun on klikkaillut minäolenvarmastivirus.exe:jä tai asentanut windowsin verkkojohto kiinni... ps: Ja onko niitä vakioportteja pakko käyttää? Tekee vain ISP:lle helpommaksi seurata kuinka paljon waretetaan.
@kasapanos: Ei ne yleensä sitä turhaan tee. Vilkaistaan vähän sun koneen sielunelämää. Laita HjT-loki,ohjeet -> http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/316714