Eli otsikko kertoo kaiken tarpeellisen, tarvitsen ohjelman millä näen omassa wlan-verkossa olevat koneet. Yhteys on epämääräisen hidas välillä.
Mielestäni ne näkee suoraan adsl-modeemin konffaussivulta. Telewellissä ainakin näkyy. Jos epäilet ylimääräisiä kaistankäyttäjiä niin laita MAC-suodatus päälle modeemin WLAN-asetuksista. Suoranaista ohjelmaa en tiedä tähän mutta tuon ainakin pitäisi toimia. edit: typo
Ei kannata avata Wlan yhteyttä jos ei suojaa sitä. Avoimeen Wlaniin yhdistäminen on liian helppoa ja samalla saat syyttä hieman itseäsi kun et suojaa verkkoasi kunnolla. Modeemista luulis näkyvän kaikki yhdistetyt laitteet. Kaikki suojaukset vaan päälle ja jos ei muuta niin ainakin MAC suodatus päälle ja WEP lisäksi.
ikinä ei avointa verkkoa, vähintään mac suodatus. mielellään myös web64/128 suodatus päälle. wpa parempi..
Ai niin ja vaihda SSID joksikin todella satunnaiseksi ja piilota se, eli ei SSID mainostusta/lähetystä.
SSID olen piilottanut ja sen nimen olen vaihtanut. Muita suojauksia mulla ei oo tällä hetkellä käytössä. E:Typo
Laitoin MAC-suodatuksen päälle ja yhteys meni poikki, enkä saanut toimimaan kuin vasta boksin resetoinnin jälkeen.
MAC-suodattimeen pitää laittaa sallitut MAC-osoitteet. Jos osoite ei ole sallittujen listalla, se pätkäsee yhteyden.
Katso ipconfig komenolla oman wlan korttisi MAC osoite ja anna se Wlan AP:n MAC suodattimelle. Käynnistä -> Suorita -> cmd -> ipconfig /all
Laitoitko varmasti MAC-osoitteen sallittujen listalle? Laita myös oletuksena MAC-osoitteille esto päälle, ts. kaikki muut on MAC-osoitteet on esteety ellei ole erikseen sallittuja.
Kaikista helpointa on laittaa päälle WPA-salaus. Sillon voi unohtaa noi kaikki piilotetut SSID:t ja MAC-suodatukset (joista joskus on itse asiassa enemmän haittaa kuin hyötyä). Niistä ei ole juuri mitään hyötyä, kun WPA-salaus on käytössä - se yksin on aivan riittävä. Piilotetut SSIDt ja MAC-filtterit on oikeesti tosi helppo kiertää. WEP-salauksenkin saa murrettuu aika helposti, kts. Näin murtuvat langattoman verkon suojaukset. EDIT: Nii ja tossa ohjeessa kerrotulla Kismet-ohjelmalla pitäis kyllä nähdä ne muut lähialueella langatonta verkkoa käyttävät tietokoneet (tosin Windowsilla toi ohjelma pelaa vähän heikosti, Linuxilla paremmin).
nyt olen kahteen kertaan resetoinu yhteyden, kun en saa wep-salausta toimimaan. Kone ei osaa yhdistää verkkoon, useimmiten tulee viesti vajaa tai puuttuva liitettävyys =( dc:n ja utorrentin portforward asetukset meni resetoidessa enkä saa niitä toimimaan vaikka katson ohjeet portforward.com:sta
Minkä merkkinen ja mallinen purkki? EDIT: Miksei sitä weppiä saa toimimaan. Valitaan, käytetäänkö 64- vai 128-bittistä salausta, sitten voi todennäköisesti valita, annetaanko salausavain hexana vai asciina. Kirjotat vaikka muistioon jotain tyyliin a7d3fa45ce8bd23be... ja sitten saman kirjainrimpsun laitat sekä tukiaseman asetuksiin että tietokoneen WLAN-kortin asetuksiin.