Niin onko olemassa jotakin ohjelmaa, jolla voisi nauhoittaa työpöydän tapahtumat videoksi? Esi pelatessa jotakin peliä, voisi nauhoittaaa sitä. Googlella en löytänyt mitään, mutta oon kuullu että semmonen ohjelma olis olemassa.
Frapsilla voi nauhoittaa kaikkea OpenGL:ää ja DirectX:ää käyttäviä ohjelmia, eli pääasiassa pelejä. Saat siitä vain freeware version ladattua, jolla voit ottaa vain huonolaatuisia klippejä. Fraps opas. Videomachilla taas voi koostaa monta kuvaa yhdeksi videoksi. Tuossa opas sen käyttöön. Lisää tietoa kyseisestä ohjelmasta löydät googlella. Wink on kanssa hyvä ohjelma, kai. Ei tosin välttämättä pelinahoituksiin. Tuossa net-nytin uutisessa tietoa. Videomachilla saa paremman laadun, kuin frapsilla, mutta frpas on helpompi käyttää. Mitä peliä aiot nauhoittaa?
Fraps lienee ylivoimainen jos haluaa nauhoittaa pelejä. Työpöytäkäyttöön taas suosittelen niin ikään edellä mainittua camtasiaa.
Mainitaan tässä vielä Hypercam 2 joka on sekin ihan pätevä ohjelma. Siitä löytyy tutorial ja lautaslinkki "käytäjien tekemät oppaat" osiossa.
latasin tuon frapsin niin miten sillä pystyy leikkaamaan? vai tarvitseeko siihen jonkin ihan toisen..
Iltellä on Fraps koko versio ja Hypercam, mutta Frapsilla kun oon kuvannu jotai clippei jostai pelist niin en itekkään tiiä voiko leikata niitä mun mielest se tarvii jonkun eri ohjelman
Kyllä voi nauhoittaa ja äänetkin tulee tietty mukaan. Videoista vain WMV-formaatin kanssa voi tulla ongelmia. Snagit on samantapainen ohjelma, mutta paljon kevyempi. Molemmat ohjelmat nauhoittavat siinä 5-20fps riippuen kuva-alan koosta. Pätkimistä siis valitettavasti esiintyy.. Jos joku tietää parempia ohjelmia/tekniikoita, saa toki kertoa.