Ohjelman asennuksessa ilmenevä ongelma

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Kagami, Feb 11, 2008.

1. Kagami

Kagami Member

Trophy Points:
    11
    Toivottavasti menee edes lähelle oikeaa paikkaa, mutta here it goes.

Eli, minulla on jostain syystä viimeaikoina esiintynyt ohjelmien asennuksen yhteydessä aivan satunnaisesti pienimuotoinen propleema, eli jos asennus on suomenkielinen, näkyvät kaikki äö-kirjaimet japaninkielisinä merkkeinä. Yritin ottaa kaikki merkkituet väliaikaisesti pois, mutta eipä se auttanut.

Ei siinä mitään, jos tämä ilmenisi vain asennuksessa, mutta kun tämä merkkihäröys kantautuu ohjelman käyttöön asti ja on aika inha silmälle. Viimeksi tälläinen merkkiongelma esiintyi, kun yritin asentaa uusinta Neroa, se häiritsi kuitenkin niin paljon, että asensin lopulta vanhemman version, missä ei suomenkielisestä asennuksesta huolimatta esiinny tätä merkkihäröyttä.

Nyt olen asentamassa Operaa ja sama ongelma pilkistää esiin kuin torakka, joten tietäisikö kukaan ratkaisua tähän?

2. drzipper

drzipper Regular member

Trophy Points:
    26
    Ilmeisesti kävi niin kuin minulle joskus. Kun asentanut erilaisia ohjelmia ja pelejä eri kielillä, kävi niin, että merkistöt vaihtuivat ja kaikki oli samalla lailla, kuten sinullakin. Ä ja Ö muuttuivat joiksikin toisiksi merkeiksi. En pystynyt ratkaisemaan ongelmaa millään, asensin vain Windows uudelleen.

Share This Page