Käynnistä -> Suorita -> msconfig Tai sitten jos haluat lisätä ohjelmia käynnistykseen, niin lisää ohjelman pikakuvake tuonne: C:\Documents and Settings\All Users\Käynnistä-valikko\Ohjelmat\Käynnistys
On monia ohjelmia, tässä on Scott's Windows Startup Program Manager, joka on freewarea: http://www.sb-software.com/startupmanager/ Itse käytän System Mechanicia, mutta teen sillä muutakin.
Windows Defender sisältää myös Startup Program, mistä on helppo hallita niitä avautuvia ohjelmia käynnistyksessä. http://www.microsoft.com/downloads/Browse.aspx?displaylang=en&categoryid=7
Kun määrittelee tuolla msconfigissa noita käynnistyksessä avautuvia ohjelmia niin ne on sitten samat kaikilla käyttäjillä. Mitäs jos haluaisi eri käyttäjätileille eri ohjelmat, jotka käynnistyy? Pystyykö tuolla Scott's Windows Startup Program Managerilla tekemään eri käyttäjille oman käynnistysrutiinin?
C:\Documents and Settings\haluamasi_käyttäjätili\Käynnistä-valikko\Ohjelmat\Käynnistys pkaksp tuohon jo ohjeen antoi, vähän piti soveltaa Ei noilla ylimääräisillä ohjelmilla kannata konetta täyttää, jos ei tosiaan ole tarvetta tai ei muuten onnistu.
Ei mun pääkäyttäjällä näytä olevan tuolla yhtään ohjelmaa, mitkä käynnistyis. Silti esmes mese, daemon ja norton käynnistyy. Täytyykö tuolla msconfigilla ottaa ekana käynnistyvät ohjelmat pois ja sit laittaa ne tonne käynnistys-kansioon?
Messenger yms. ohjelmat tekevät merkinnät käynnistyksestä tosiaan tuonne msconfig valikkoon. Jos haluat ottaa ne tietyiltä käyttäjiltä pois käytöstä, niin helpointa on ehkä ottaa ne pois kaikilta tuolta msconfig valikosta, jonka jälkeen lisäät tuonne edellä mainittuun polkuun tietylle käyttäjälle sen kuvakkeen. (norton tietysti jätetään kaikille)
Ei mun W2K:ssa ole edes sellaista kuin msconfig. Pitäisi olla vakiotavaraa? Laitoin searchiin msconfig.exe, niin ei löytynyt Windowsin asennuskansiosta.
Windows 2000:ssa ei tosiaan ole tuota, mutta sen saa joko XP:sta kopioimalla tai netistä voi myös löytyä. Jos kopioit sen suoraan XP:stä, niin tallenna se System32 kansioon.