ohjelmien käynnistysjärjestys?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by fle54, Mar 16, 2006.

1. fle54

fle54 Guest

Eli voiko muuttaa. Jotenkin on käynyt niin, että palomuuriohjelmani zonealarm, käynnistyy nyt viimeisenä. Siinä sitten tulee jo ilmoitus, että varo vain, palomuuriohjelma poistettu käytöstä, ennekuin zonealarm sitten käynnistyy. Muutenkin koko masiina tuntuu käynnistyvän älyttömän hitaasti. Olen kyllä katsonut ctrl-alt-del näppäinyhdistelmällä mitä ohjelmia on käynnissä, mutta kuka noista tietää, mitkä on tarpeellisia..?? Samoin olen koettanut msconfig-komennolla. Mulla on käynnistys lehden takana ruksi vain kohdissa:
    zlcclient (vissiin zonealarm)
    avgnt (antivirusohjelma)
    cftmon (ei hajuakaan..)
    Mutta palvelut välilehden alla on pirusti tavaraa, enkä tiedä mitä ottaisi pois. Äly hidasta yksi kerrallaan kokeilla.
    Nii käyttis on XP

2. fkock

fkock Regular member

Trophy Points:
    46
  3. hape

hape Regular member

Trophy Points:
    26
    Jos sulla XP on niin painas käynnistävalikosta suorita ja kirjota siihen msconfig. Sieltä käynnistys välilehdestä saat valita mitkä sovellukset käynnistyy windowsin käynnistyessä. Ei ole pakko jättää mitään muita sinne kuin zlclient (zonealarm) ja avgnt (antivir). Käynnistys nopeutuu huomattavasti.

4. fkock

fkock Regular member

Trophy Points:
    46
    Kannattaa ottaa kaikki turhat services ja startupit pois. Ei kaikki.

Last edited: Mar 16, 2006
  5. fle54

fle54 Guest

Kiitos neuvoistanne fcock ja hape!
    Koitin ensin tuota ohjelmaa, mutta ei siitä ollut apua. Ja olen hajulla siitä, että siellä nyt on niita palveluita liikaa. Jotenkin luulis, että 22 on liikaa, aiemmin niitä ei noin paljoa ollut..
    mitä noista voi poistaa?

Last edited by a moderator: Mar 16, 2006
  6. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Eipä oikeastaan mitään ja olet väärässä paikassa muutenkin. Eli käynnistä -> suorita -> msconfig ja paina ok. Valitse käynnistys-välilehti ja täältä klikkaillaan pois komponentit, joiden ei haluta OS:n käynnistyksen yhteydessä käynnistyvän, ei siis tehtävienhallinnasta, jossa nyt olet.

edit: ja, jos täältä sammuttelet prosesseja, niin buutin jälkeen viimeistään on samat päällä taas.

Last edited: Mar 16, 2006
  7. fle54

fle54 Guest

Kiitos mika!
    Jo tuossa alkuperäisessä kyssärissäni totesin, että olen katsonut msconfig-komennolla mitä palveluita on käynnistyksessä pukkaamassa päälle. Laitoin tuon tehtävienhallinnan listan vain kuvaamaan sitä, että niitä prosesseja on paljon enemmän päällä kuin aiemmin, ennen oli muistaakseni 15. Ja tiedän senkin, että jos tuolta lopetan prosesseja, niin ne on uusestaan päällä kun buuttaan. Tässä kuvassa on sitten kokoonpanosovelluksen kautta nuo palvelut (jos nyt kukaan saa noin pienestä mitään selvää..):
    Olen myös kokeillut sitä, että ottaa kaikki pois, eli painanut tuota "poista kaikki käytöstä"-nappia. Tällöin kone ei käynnisty normaalitilaan.
    Onko tietoa, mitkä ruksaan pois? Onnistuuhan se kokeilemalla, mutta kun koneen käynnistyminen kestää niin pirun kauan... Menee hermo ootellessa.

Last edited by a moderator: Mar 16, 2006
  8. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
    Last edited: Mar 17, 2006
  9. fle54

fle54 Guest

Kiitos yamaneko!
    Nyt alkaa pelittämään.

Share This Page